مراغه در سالروز جشن میلاد منجی عالم بشریت آراسته شد

مراغه در سالروز جشن میلاد منجی عالم بشریت آراسته شد

شهرستان مراغه برای جشن سالروز میلاد منجی عالم بشریت آراسته شده و چشم انتظاران حضرت قائم(عج) کوی و برزن این شهر را آذین بندی کرده اند.

مردم گویی منتظر عزیزی هستند که از راه برسد، صدای تپش دل های منتظران مهدی موعود (عج) گوش و جان را نوازش می دهد و چشم ها منتظرند تا که بیاید.

همه مردم بویژه شیعیان در این روزها چنان شاد هستند که گویی گم شده خود را پیدا کرده و می خواهند همه عالم را در جشن و سرور خود شریک کنند.

پیر و جوان ، زن و مرد و همه در تکاپوی برگزاری جشنی پر شور برای بوسه زنی بر قدوم مبارک آقا و سرور خود امام دوازدهم حضرت قائم (عج) هستند.

کوچه بازار ، مغازه ها ، منازل ، مساجد و هیات های حسینی همه آذین بندی شده و رنگ سیاه آسفالت خیابان ها نیز رنگی بودن دیوارها و شادی پر شور مردم را نشان می دهد و نوید روزی را برای دیدار مهدی موعود می دهد.

مردم سالیان سال برای دیدار او نیمه شعبان را گرامی داشته و در این روز برای آمدنش دعا ، نذر و نیاز می کنند.

مهدی جان ، جهان در بی عدالتی و بی پروایی انتظار آمدنت را می کشد و همه می گویند اگر تو بیایی ، جهان را از عدالتی که از علی (ع) به تو به ارث رسیده منور خواهی کرد ، همه منتظر آمدنت هستند ، بیا تا ظلم و ستم را از این جهان برهان.

چه می شود این جمعه بیایی و منتظرانت را از نگرانی در بیاوری و ای کاش بیایی و ببینی که چطور این ظالمان چه ظلمی که به مظلومان و ستم دیدگان روا می دارند ، منتظرانت همه زیر بار ظلم استکبار انتظار دیدارت را می کشند تا بیایی.

مهدی جان بوی نرگس و شقایق از انتظار آمدنت در جهان طنین انداز شده گویی همه مظلومان ندای آمدنت را سر می دهند ، بیا و ببین چقدر منتظران از آمدنت شوق و پایکوبی می کنند.

همه می گویند می آیی ، ای کاش این نیمه شعبان بیایی و همه چشم ها اشک شوق از دیدارت بریزند.

مردم حسینی مراغه نیز همانند سایر مناطق کشور با آذین بندی کوچه و خیابان ها خود را از چند روز قبل برای برپایی جشن نیمه شعبان و روز میلادت آماده کرده اند.

مردم این شهرستان می خواهند با جشن و شادی در این روز، ارادت خالصانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان داده و این عید بزرگ را گرامی دارند.

شادی و سرور مردم این خطه از آذربایجان در کلام و سخن ، وصف شدنی نبوده و همانند سایر منتظران دل و جان را به وعده الهی داده و منتظر آمدنت هستند.

تازه عروس و دامادان این شهر نیز بر پایه یک سنت دیرینه اولین روز زندگی خود را در این روز جشن گرفته و به میمنت قدوم مبارک آن حضرت ، زندگی خود را شروع می کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 12 خرداد 1394برچسب:, | 20:8 | نويسنده : شهروند مراغه ای |