توسعه شهری نیازمند حمایت از بخش خصوصی است

نایب رییس شورای اسلامی مراغه:

توسعه شهری نیازمند حمایت از بخش خصوصی است

 نایب رییس شورای اسلامی مراغه با بیان اینکه توسعه شهری نیازمند حمایت از بخش خصوصی است، گفت: در این راستا شورای اسلامی این شهر از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری حمایت می کند.

بهمن حسین نژاد، روز سه شنبه در نشست علنی جلسه شورای اسلامی مراغه افزود: مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های مدیریت شهری موجب سرعت بخشی به اجرای این طرح ها می شود.

وی اظهار کرد: در این راستا تمامی طرح های پیشنهاد شده توسط شهرداری و بخش خصوصی از سوی اعضای این شورا مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی مراغه از برگزاری جلسات این شورا به صورت علنی و با حضور خبرنگاران در روزهای شنبه هر هفته خبر داد و گفت: مردم و خبرنگاران می توانند هر هفته به منظور شرکت در این جلسات در دفتر شورا ثبت نام کنند.

حسین نژاد، ادامه داد: مقرر شده در جلسات علنی اعضای شورا ابتدا برنامه شورا اجرا و برنامه های جاری مورد ارزیابی قرار گیرد و در پایان جلسات نیز به موارد طرح شده حاضران در جلسه پاسخ داده شود.

طبق ماده 11 بند یکم آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها، جلسات شورا علنی و حضور مستمع با نظر رییس شورا مجاز خواهد بود ولی به تقاضای کتبی شهردار، فرماندار یا بخشدار ذیربط و موافقت اکثریت مطلق اعضای حاضر، می تواند جلسه غیرعلنی تشکیل شود.

علاقه مندان می توانند برای حضور در این جلسات علاوه بر مراجعه حضوری به دفتر شورای اسلامی مراغه با شماره تلفن 32247111نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی مراغه نیز در این جلسه از حمایت مدیریت شهری برای احداث بیمارستان خصوصی خواجه نصیر این شهرستان خبر داد و گفت: شورا در راستای جذب سرمایه بخش خصوصی و توسعه جنوب شهر از بخش خصوصی حمایت می کند.

ارسلان محمدی، افزود: با توجه به اینکه این بیمارستان برای 400 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می کند، شورای اسلامی این شهر در نظر دارد حدود 60 درصد از عوارض مربوط به احداث آن را تخفیف دهد.

وی با بیان اینکه این تصمیم در جهت سرعت بخشی به اجرای این طرح گرفته شده است، اظهار کرد: رفع مشکل بهداشتی و درمانی جنوب استان آذربایجان شرقی و خدمت رسانی به توسعه شهری از مزیت های احداث این بیمارستان است.

محمدی، با اشاره به اینکه پزشکان احداث کننده این بیمارستان، درخواست احداث ساختمان پزشکان در جوار آن را دارند، گفت: شورای اسلامی این شهر به علت تجاری بودن این ساختمان، تمامی عوارض مربوط را از پزشکان دریافت خواهد کرد.

عملیات احداث بیمارستان 64 تختخوابی خصوصی خواجه نصیر مراغه چهارم اردیبهشت سال جاری با حضور قایم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع با زیربنای حدود 30 هزار متر مربع توسط 37 پزشک متخصص و با 100 میلیارد ریال اعتبار در محل خیابان خرمشهر احداث می شود.

رییس کمیسیون ترافیک و حمل نقل شورای اسلامی مراغه نیز در این جلسه از پیشنهاد واحد ترافیک شهرداری مراغه و این کمیسیون برای اجرای 175 طرح تا سال 97 در راستای روانسازی ترافیک و عبور و مرور شهری به شورای ترافیک خبر داد.

یحیی غلامی، افزود: تمامی مطالعات این طرح ها در بخش های مختلف از جمله اصلاح هندسی تقاطع، ساماندهی تردد عابران پیاده، تعریض و ایمن سازی معابر پیاده و خیابان ها، تجهیزات کنترلی ترافیک و احداث پارکینگ های عمومی انجام شده است.

وی اظهار کرد: مدیریت شهری در این راستا طی سال جاری اجرای 26 طرح را با اعتبار 73 میلیارد ریال در اولویت کاری خود قرار داده است.

مراغه با سه منطقه شهرداری و 11 عضو شورای اسلامی پس از تبریز دومین شهر آذربایجان شرقی است.

http://img7.irna.ir/1394/13940319/81639317/81639317-6507275.jpg



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 19 خرداد 1394برچسب:, | 13:18 | نويسنده : شهروند مراغه ای |