مدیرعامل: شبکه فاضلاب مراغه، توسعه و اصلاح می شود

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه گفت: شبکه فاضلاب این شهر در سال جاری حدود 18.5 کیلومتر توسعه و اصلاح می شود.

بابک ابراهیمی افزود: این خط انتقال در قسمت های مختلف شهر از جمله شهرک گلشهر و امام علی (ع)، توسعه و در برخی نقاط شهر نیز اصلاح می شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای 8.5 کیلومتر لوله گذاری آب برای دانشکده علوم پزشکی (ساختمان آموزشی واقع در میدان مجلس) از دیگر برنامه های مهم این شرکت در سال جاری است، اظهار کرد: حدود 70 میلیارد ریال اعتبار جاری و عمرانی برای این شرکت در سال 94 تخصیص یافته که حدود 45 درصد از آن برای اجرای طرح ها هزینه می شود.

ابراهیمی، مبلغ تخصیص یافته عمرانی را اعتبار اولیه عنوان کرد و ادامه داد: برخی از طرح ها با امضای تفاهم نامه بین پیمانکاران و این شرکت، اعتبار مجزا از سازمان دریافت می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه گفت: تمدید و اخذ استانداردهای زیست محیطی، اتمام بازسازی ساختمان اداری و حفر دو حلقه چاه با ذخیره آبی مطمئن در این شهر از دیگر برنامه های سال جاری این شرکت است.

ابراهیمی، با اشاره به اینکه در سال گذشته شورای اسلامی این شهر با ماده 3 ایجاد طرح فاضلاب در شهر موافقت کرده است، افزود: در سال جاری اعتبار حدود 10 کیلومتر از توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب از این محل تامین می شود.

وی گفت: میانگین برخورداری از خدمات فاضلاب در کشور حدود 44 تا 47 درصد است که این میزان در بین مشترکان این شرکت در مراغه حدود 83 درصد است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب مراغه بر صرفه جویی بیشتر و مصرف بهینه آب تاکید کرد و افزود: آب آشامیدنی این شهر و پنج روستای اقماری آن از سد علویان و دو حلقه چاه در مراغه تامین می شود.

ابراهیمی، از وابستگی 96 درصدی آب شرب این شهر به سد علویان خبر داد و اظهار کرد: سالانه از 60 میلیون متر مکعب آب ذخیره سد علویان، حدود 13 تا 15 میلیون برای مصرف شرب مراغه استفاده می شود.

هم اکنون در این شهر حدود 65 هزار مشترک آب و 57 هزار مشترک فاضلاب وجود دارد که شرکت آب و فاضلاب مراغه این خدمات را با 485 کیلومتر خط انتقال آب و 352 کیلومتر خط انتقال فاضلاب به مشترکان ارایه می کند.

این شرکت در سال گذشته موفق به تمدید استانداردهای iso 9001 سیستم مدیریت کیفیت، OHSAS 18001 مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و ISO 14001 مدیریت زیست محیطی از شرکت بین المللی QMS ایتالیا شده است.

شرکت آب و فاضلاب مراغه در آذر 1371 با جدا شدن از امور آب منطقه ای تا آبان سال 1388 به عنوان امور آب و فاضلاب فعالیت کرده و از این تاریخ به بعد به شرکت تبدیل شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 4 تير 1394برچسب:, | 23:13 | نويسنده : شهروند مراغه ای |