عضو مجلس خبرگان رهبری: سخنان رییس جمهوری با آمانو نشان از پایبندی دولت به سخنان رهبری است

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: سخنان دکتر روحانی رییس جمهوری ایران در دیدار با یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، نشان از پایبندی دولت به سخنان و خطوط قرمز ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سخنان رییس جمهوری مبنی بر اینکه ایران به تمامی قوانین بین المللی پایبند است اما هیچ تبعیضی را قبول نمی کند، افزود: ایران خود عضو NPT و پیمان منع گسترش سلاح های اتمی بوده و رعایت کننده تمامی قوانین مربوط به آن است.

وی اظهار کرد: با توجه به سخنان رییس جمهوری مبنی بر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی حق دارد از فعالیت های اعضای این پیمان بازدید کند اما اگر بازرسی هایی که در آینده از ایران انجام شود خارج از قوانین و به صورت ویژه باشد، ایران در برابر این حرکات ایستادگی خواهد کرد.

خطیب جمعه مراغه با اشاره به اینکه سخنان رییس جمهوری، نشان از اجرای تمام و کمال سیاست های اعمال شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: مذاکرات هسته ای هم اکنون در مرحله حساسی است و تمامی کارشناسان فنی و گروه های مذاکره کننده به دنبال توافقی خوب هستند تا بتوانند علاوه بر تامین منافع خود، فرصتی نیز برای گروه مقابل بدهند.

حجت الاسلام پورمحمدی، خاطرنشان کرد: گروه ایرانی نیز همچنان بر پایه خطوط قرمز نظام و سیاست های رهبری حرکت می کند تا علاوه بر حفظ حقوق نظام مقدس جمهوری اسلامی، توافقی عزتمندانه، حکیمانه و مصلحانه ای را به نفع ایران رقم بزند.

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی عصر پنجشنبه با دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

روابط آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران در قالب سند (چارچوب همکاری) و چگونگی سرعت بخشیدن به حل همه مسائل مهم مربوط به برنامه هسته ای ایران از جمله فعالیت های گذشته هسته ای، از محورهای مذاکره آمانو با مقام های کشورمان اعلام شده است.

امام جمعه مراغه همچنین با اشاره به سالروز سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط حمله موشکی ناو امریکایی گفت: این حرکت آمریکا نشان داد که دشمنان انقلاب اسلامی به اوج جنون خود رسیده اند به طوری که حتی به هواپیماهای مسافربری نیز رحم نمی کنند.

حجت الاسلام پورمحمدی، افزود: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران به استکبار جهانی اعتماد نکرده و این مساله نیز از دلایل اعتماد نداشتن رهبر معظم انقلاب به این کشورهاست.

وی با اشاره به سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و آغاز هفته اطعام و اکرام نیازمندان یادآوری کرد: توجه به نیازمندان از تاکیدهای مهم ائمه اطهار (ع) بوده و قرارگیری این هفته در ماه مبارک رمضان فرصتی بیشتر برای افزایش تقوا و معرفت الهی در بین مردم و خیران است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 12 تير 1394برچسب:, | 17:0 | نويسنده : شهروند مراغه ای |