مردم مراغه در سوگ شهادت مولای متقیان عزاداری کردند

 اقشار مختلف مردم مراغه همزمان با 21 ماه رمضان با راه اندازی هیات های عزاداری ، در سوگ شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) عزاداری کردند.

مردم این شهرستان در دومین شب قدر با خواندن دعای جوش کبیر و قرار دادن قرآن بر سر از خدای منان طلب مغفرت و رحمت کرده و امروز (چهارشنبه) با شرکت در آیین های عزاداری شهادت حضرت علی (ع) عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) به نمایش گذاشتند.

بیشتر عزاداری های امروز این شهرستان در مساجد و تکایا با مداحی و سخنرانی درباره تاریخ زندگی سراسر رشادت و جوانمردی آن امام بزرگوار برگزار شد.

در مساجد مختلف این شهرستان نیز به همین مناسبت برنامه هایی برای سخنرانی درخصوص فضیلت ها و رشادت های مولای متقیان بعد از نمازهای یومیه انجام می شود.

بانوان مراغه نیز در این روز به پخت و پخش انواع نذری و نیز افطاری دادن در منازل در رثای مظلومیت های آن امام همام مرثیه سرایی می کنند.

دیشب نیز اقشار مختلف مردم در کنار علما، روحانیان و مسوولان، مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین (ع) و احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان را با شکوه خاصی در این شهرستان برگزار کردند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مظلومیت، شجاعت، ایثار، فداکاری و آزادگی علی (ع) را تبیین کردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 17 تير 1394برچسب:, | 14:46 | نويسنده : شهروند مراغه ای |