رییس امور آب: 20 حلقه چاه غیرمجاز در مراغه مسدود شد

 رییس امور آب مراغه از مسدود شدن 20 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

 

عبدالله فرمانی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این چاه ها در راستای حفظ و صیانت از منابع آب این شهرستان و تلاش و پیگیری همکاران این امور و گروه های گشت و بازرسی، پس از شناسایی با صدور حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی، مسدود است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با حفر چاه های غیرمجاز نیز سه نفر در بازداشت نیروی انتظامی این شهرستان هستند، اظهار کرد: برای تمامی موارد گزارش شده در خصوص برداشت های غیرمجاز، در مراحل اولیه اخطار صادر شده است.

رییس اداره امور آب مراغه گفت: در راستای مقابله با حفاری های غیرمجاز توسط دستگاه های متصل به تراکتور نیز در سال جاری با همکاری نیروی انتظامی تعداد 11 دستگاه توقیف شده که این اقدام در نوع خود بی نظیر است.

فرمانی، ادامه داد: در ارتباط با برداشت های غیرمجاز از منابع آبی در سال جاری، تعداد دو مورد توقیف موتور برق و موتور پمپ در اراضی روستاهای سرج و یارشهری انجام شده و 35 مورد برداشت آب غیرمجاز از رودخانه چوان چای مورد بازدید قرار گرفته و اخطاریه های لازم صادر شده است.

وی گفت: ماموران آبیاری و گروه های گشت و بازرسی این اداره در حین گشت زنی، 20 مورد برداشت آب از رودخانه در اراضی روستاهای ینگجه و قراتلو مشاهده و این موارد طی شکواییه هایی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رییس اداره امور آب مراغه یادآوری کرد: در سال جاری به دلیل عدم آبگیری کامل سد علویان و کاهش روان آب و ورودی، میزان آب این سد به حدود 20 درصد به نسبت سال نرمال رسید که با اعمال مدیریت توزیع، تاکنون آب تمامی اراضی تحت پوشش تامین شده و با تنش آبی در حوزه آبریز این سد مواجه نشده ایم.

فرمانی با اشاره به اینکه هم اکنون سطح آبیاری تحت پوشش شبکه سد علویان حدود شش هزار تا شش هزار و 500 هکتار است گفت: حجم کلی مخزن سد علویان 60 میلیون متر مکعب بوده که سه میلیون متر مکعب آن حجم مرده می باشد و در سال زراعی جاری حداکثر پرشدگی این سد به 48 میلیون مترمکعب رسید.

وی ادامه داد: تامین نیازهای شرب و صنایع از اولویت های اول و دوم وزارت نیرو بوده و هر سال این نیاز شهرستان تامین می شود.

فرمانی، اظهار کرد: در سال جاری با وجود افزایش برداشت شرکت آب و فاضلاب مراغه از مخزن سد، تا پایان سال برای تامین نیازهای اعلامی برنامه ریزی انجام شده و امید است در این ارتباط مشکلی پیش نیاید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394برچسب:, | 21:43 | نويسنده : شهروند مراغه ای |