امام جمعه مراغه: جوانان توسط والدین و علما با فرهنگ اسلامی پیوند برقرار کنند

 عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه بر پیوند نسل جوان با فرهنگ ایرانی اسلامی از سوی والدین، علما و فرهیختگان تاکید کرد.

 

آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه دشمن همیشه درصدد تسخیر افکار عمومی جامعه هدف خود است، افزود: هم اکنون نیز جوانان ایران اسلامی مورد هجمه های نرم دشمنان قرار گرفته اند و والدین باید با همکاری علما و فرهیختگان مانع از نفوذ فرهنگ غرب به سطح جامعه شوند.

وی اظهار کرد: توجه به آموزه های فرهنگی جامعه اسلامی به عنوان مانعی در رسیدن دشمنان به اهداف خود باید از سوی مردم و مسوولان پیگیری شود.

خطیب جمعه مراغه بر توجه کافی به فرهنگ کارآفرینی و حرفه آموزی در جامعه تاکید کرد و گفت: هر دانش آموخته و شهروندی باید در رشته فنی و حرفه ای خاص به تخصص دست یابد تا بتواند سهم خود را در تولید ملی ایفا کند.

آیت الله پورمحمدی، ادامه داد: هم اکنون سازمان های مختلفی در کشور در این زمینه فعالیت می کنند و خانواده ها باید فرزندان خود را از سنین نوجوانی با این سازمان ها آشنا کنند تا در رشته مورد دلخواه خود آموزش فرا گیرند.

وی، با اشاره به 14 مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت و شخصیت شیخ فضل الله نوری، یادآوری کرد: نقش برجسته وی در این نهضت مربوط به مسایل فرهنگی بود.

آیت الله پورمحمدی، افزود: تهاجم فرهنگی و انحطاط نهضت مشرطیت، از مباحث بسیار مهم انقلاب مشروطه است که با دهه سوم انقلاب ایران سنخیت زیادی دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 10 مرداد 1394برچسب:, | 1:9 | نويسنده : شهروند مراغه ای |