ورزش باستانی برگرفته از هویت ایرانی اسلامی است

 رییس هیات ورزش های باستانی آذربایجان شرقی گفت: ورزش های باستانی برگرفته از هویت ایرانی - اسلامی است.

 

غلام عسگر کریمیان در آیین گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش های باستانی در زورخانه جهان پهلوان تختی مراغه افزود: منش پهلوانی و ورزش زورخانه ای از خصلت های فرهنگی و اخلاقی ملت ایران است که علاوه بر محوریت سلامت ، نشاط جسمی و روحی و تقویت روحیه تعاون و همگرایی، مدرسه ای از پرورش خصلت های مثبت اخلاقی و تربیت انسان وارسته و غیور است.
وی با اشاره به اینکه پهلوانان زورخانه ای همیشه آموزه های دینی ائمه اطهار(ع) از جمله امام علی (ع)، امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را سرلوحه خود قرار می دهند، اظهار کرد: این الگوگیری نشان از اهمیت ورزش های باستانی ایرانی در آموزه های اسلامی و شیعی دارد.
رییس هیات ورزش های باستانی آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین پهلوانان ایران شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی هستند که با منش های قهرمانی و پهلوانی توانستند تمامی معادلات سیاسی جهان را به نفع انقلاب اسلامی تغییر و این نظام را پیروزمندانه به سرمنشا عبودی خود برسانند.
کریمیان ادامه داد: مراغه از پتانسیل های قوی برای اعتلای ورزش های باستانی استان برخوردار بوده و هم اکنون مسوولان در صدد تامین زیر ساخت های این ورزش برای پرورش نخبگان و پهلوانان هستند.
وی گفت: احداث مجتمع ورزش های پهلوانی این شهرستان از جمله این اقدامات است که به نام امام حسن مجتبی (ع) مزین شد تا پهلوانان بیش از گذشته آموزه های دینی را برای اعتلای این ورزش سرلوحه خود قرار دهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 13 مرداد 1394برچسب:, | 10:9 | نويسنده : شهروند مراغه ای |