جسد جوان 21 ساله از سد علویان مراغه بیرون کشیده شد

 مدیرعامل سازمان آتش نشانی مراغه گفت: جسد جوان 21 ساله ای که در دریاچه پشت سد علویان این شهرستان غرق شده بود، پس از 30 دقیقه جستجوی غواصان در زیر آب، کشف و از آب بیرون کشیده شد.

 

آتشپاد دوم ناصر صمدیان: روز گذشته بر اساس گزارش پلیس 110 و اورژانس 115 مبنی بر غرق شدن فردی به نام 'فرید رضایی' در دریاچه پشت سد علویان مراغه، گروهی از غواصان بلافاصله برای بررسی به این محل اعزام شدند.
وی اظهار کرد: غواصان در این عملیات موفق شدند پس از نیم ساعت جستجو ساعت 16 و 40 دقیقه جسد این فرد را از عمق سه متری آب کشف و به بیرون انتقال دهند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مراغه با بیان اینکه غرق شدن این فرد در دریاچه پشت سد علویان اولین مورد در سال جاری بود، گفت: این فرد 21 ساله طبق گزارش شاهدان عینی برای شنا و آبتنی وارد دریاچه پشت این سد شده بود.
صمدیان، از مردم خواست، سرنوشت خود را با یک لحظه شادی و تفریح عوض نکرده و به تابلوهای هشدار و ایمنی مبنی بر ممنوعیت شنا در پشت سد توجه کرده و از امکانات و استخرهای استاندار داخل شهر برای این منظور استفاده کنند.
این جوان 21 ساله شانزدهمین قربانی سدعلویان مراغه از ابتدای احداث تا کنون بوده که مسوولان امور آب منطقه ای این شهرستان علاوه بر نصب تابلوهای شنا ممنوع در محوطه این سد، ماه گذشته نیز اطلاعیه در این خصوص منتشر کرده اند.
سد علویان از نوع خاکی با هسته رسی در سه کیلومتری شمال مراغه و در نزدیکی روستای علویان بر روی رودخانه صوفی چای احداث شده و عملیات احداث آن در سال 69 آغاز و در سال 74 به بهره برداری رسیده است.
طول تاج سد علویان 935 متر ، عرض آن 10 متر و ظرفیت گنجایش 60 میلیون مترمکعب آب را دارد.



نظرات شما عزیزان:

شهروند
ساعت22:39---22 مرداد 1394
اخطارهای اطراف این سد اصلا به چشم کسی نمیاد و متاسفانه جوونهای زیادی در این سد جان خودشون رو از دست دادن که باید چاره ای اساسی بیندیشند.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394برچسب:, | 10:43 | نويسنده : شهروند مراغه ای |