امام جمعه مراغه: رسیدن به حقوق بشر حکومت علوی مهمترین نقطه نظر انقلاب اسلامی است

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: رسیدن به حقوق بشر علوی، مهمترین نقطه نظر انقلاب اسلامی ایران است.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به 14 مرداد سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، افزود: حقوق بشری که غربی ها از آن دم می زنند نه تنها حقوق بشر نیست بلکه پایمال کردن حقوق انسانی و بشریت است.
وی با بیان اینکه غربی ها مدعی دادن آزادی مطلق به زن و مرد هستند، اظهار کرد : آنان عقیده دارند در همجنس بازی، دایر کردن مراکز فساد و تبلیغ عقاید فاسد برای همه انسان ها آزادی مطلق وجود داشته باشد و فرقی نمی کند که فرد میمون پرست یا خدا پرست باشد.
امام جمعه مراغه، محترم شمردن آبرو، ناموس و شرف انسان را از مختصات حقوق بشر اسلامی خواند و گفت: توجه به آموزه های اسلامی از جمله مواردی است که در منشور حقوق بشر اسلامی به آن توجه شده و جمهوری اسلامی نیز در راستای گسترش آموزهای اسلامی و حکومت علوی در بین مسلمانان تلاش می کند.
آیت الله پورمحمدی، با اشاره به روز خبرنگار و 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان توسط طالبان، ادامه داد: مسوولیت شرعی یک خبرنگار، راستگویی و امانتداری در نشر اخبار و رویدادها است.
وی گفت: رعایت صداقت و تقوی در قلم خبرنگار، وظیفه سنگینی است که انتظار می رود تمامی خبرنگاران به آن عمل کنند.
امام جمعه مراغه با اشاره به 25 شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) رییس مذهب شیعه یادآوری کرد: مذهب شیعه هرچه دارد زیر سایه فقها، علما و ائمه اطهار (ع) بوده و تمامی آموزه های آن برگرفته از آن ها است.
آیت الله پورمحمدی، با بیان اینکه امام جعفرصادق(ع) به دلیل موقعیت تاریخی ویژه و قرارگرفتن در بازه زمانی سقوط حکومت اموی و روی کار آمدن حکومت عباسی، حرکت ها و اقدامات فرهنگی و علمی مناسبی را اجرا کرد، افزود: به همین دلیل این امام همام نقش ویژه ای در ترویج فرهنگ شیعی در جهان دارد.
وی، با بیان این که ترویج فرهنگ شیعی در جهان، بیش از همه مدیون تلاش ها و مجاهدت های امام جعفر صادق(ع) و تربیت شاگرد از سوی ایشان است، خاطرنشان کرد : این نقش آفرینی به اندازه ای است که امام صادق(ع) را به عنوان رییس مذهب تشیع می شناسیم.
آیت الله پورمحمدی ادامه داد: این امام معصوم در طول دوران حیات و امامت خود تلاش می کرد تا فرهنگ اسلامی را از منظر علمی و اندیشه ای و با استفاده از اهل بیت رسول الله(ص) گسترش داده و از خرافات و تحریفات جلوگیری کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 16 مرداد 1394برچسب:, | 21:13 | نويسنده : شهروند مراغه ای |