اجرای 35 طرح در روستاهای بخش سراجوی مراغه

بخشدار سراجوی مراغه گفت: 35 طرح با 12 میلیارد ریال اعتبار در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان در حال احداث است.

 

نقی محمدی، روز دوشنبه همزمان با نخستین روز هفته دولت، در آیین بهره برداری از مرحله اول طرح دیوار حایل روستای چلان علیا و برق رسانی روستای باغ یری این شهرستان افزود: این طرح ها با مشارکت 50 تا 100 درصد مردم این روستاها در بخش های مختلف عمرانی در حال احداث است.
وی اظهار کرد: این طرح ها شامل احداث دیوارهای حایل و ساحلی، غسالخانه، ساختمان دهیاری، پل های روستایی، احداث راه شوسه روستایی به طول 26 کیلومتر، جدول کشی و خیابان کشی داخل روستاست.
بخشدار سراجوی مراغه با اشاره به اینکه احداث پل خطب مهمترین طرح اجرایی در این بخش است، گفت: طبق برآورد اداره راه و شهرسازی، این پل به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با استفاده از توان و مشارکت مردمی این طرح با چهار میلیارد ریال اجرا می شود.
محمدی، از برگزاری جشن برق دار شدن روستاهای دارای سکنه این بخش همزمان با هفته دفاع مقدس سال جاری خبر داد و افزود: هم اکنون روستای مندل بسر تنها روستای این بخش است که از نعمت برق برخوردار نبوده و اداره برق این شهرستان با دو میلیارد و 200میلیون ریال این طرح را اجرا می کند.
وی با اشاره به این که برای اجرای طرح برق رسانی به این روستا اداره برق مراغه اقدام به تیرگذاری در مسیر منتهی به این روستا کرده است، ادامه داد: عملیات این طرح آغاز شده و به زودی ساکنان این روستا از نعمت برق بهره مند می شوند.
مرحله اول طرح دیوار حایلی 150 خانواری روستای چلان علیا، به طول 150 متر با 500 میلیون ریال شامل 250 میلیون ریال مشارکت مردمی و 250 میلیون ریال اعتبار دولتی و با حجم عملیاتی 450 مترمکعب سنگ و ملات احداث شده است.
برای اجرای این طرح 900 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده بود که با مشارکت 50 درصدی مردم 400 میلیون ریال در اجرای آن صرفه جویی شد.
طرح برق رسانی به روستای 10 خانواری باغ یری این شهرستان نیز با دو میلیارد و 820 میلیون ریال اعتبار اجرا شده است.
بخش سراجوی مراغه دارای 99 روستا بوده که از این تعداد 94 روستا دارای سکنه و پنج روستا نیز به صورت فصلی سکنه دارد.
مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 3 شهريور 1394برچسب:, | 12:7 | نويسنده : شهروند مراغه ای |