معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی: اجرای آزاد راه مراغه - هشترود در اولویت طرح های توسعه محور است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح های ارتباطی و تامین آب ازاولویت های توسعه استان بوده و اجرای آزاد راه مراغه - شترود نیز جزو این طرح ها است.

 

محمدصادق پورمهدی، روز چهارشنبه در آیین بازدید از اجرای آزاد راه مراغه - هشترود افزود : آزاد راه مراغه - هشترود برای توسعه زیربنایی جنوب آذربایجان شرقی از طرح های مهم توسعه استان بوده که هم اکنون با پیگیری مسوولان و با تدبیر دولت و وزارت راه شهرسازی در مرحله اجرا است.
وی اظهارکرد : هم اکنون عملیات اجرایی این طرح در12 کیلومتر قطعه اول توسط پیمانکار مربوطه انجام می شود.
پورمهدی ادامه داد : هم اکنون 80 دستگاه ماشین آلات راه و شهرسازی و200 پرسنل به صورت مستقیم دراین طرح مشغول فعالیت هستند که این فعالیت نشان از توجه دولت برای اجرای سریع این طرح است.
وی، مشارکت شریک این طرح با وزارت راه و شهرسازی را از دیگر نشانه های علاقه مندی دولت برای اجرای سریع آن عنوان کرد و گفت : اجرای قطعه اول طرح، طبق تفاهم نامه 30 ماهه بوده که در صورت آزاد سازی تمام مسیر26 کیلومتر قطعه اول این طرح با تاخیرکمی به بهره برداری می رسد.
معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی، پیگیری فرماندار مراغه و نماینده مردم مراغه و عجب شیر دراجرای این طرح را ارزنده توصیف کرد و ادامه داد : با ادامه این پیگیری ها، دولت و وزارت و راه شهرسازی مصمم به اجرای طرح شده و تا کنون اعتبار قابل قبولی برای آن تزریق شده است.
آزاد راه مراغه - هشترود به طول 92 کیلومتر در قالب سه قطعه اجرا می شود که برای اجرای قطعه اول آن به طول 26 کیلومتر در مدت 30 ماه، یکهزار و 115 میلیارد و 496 میلیون ریال پیش بینی شده است.
دراین آزاد راه، 32 دهنه پل بزرگتر از هشت متر و 104 دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوری به عرض 28.6 متراجرا می شود و سرعت رفت و آمد متوسط آن 120 کیلومتر در ساعت پس از احداث بوده که هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده است.
عملیات این طرح شامل 14 میلیون و 600 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری، شش میلیون و 700 هزار مترمکعب خاکریزی، 750 متر مکعب زیرساخت و 750 هزارتن آسفالت ریزی است.
با اجرای آزاد راه مراغه - هشترود، طول این مسیر 9 کیلومتر کاهش می یابد و در طول بهره برداری 20 ساله این آزاد راه، حدود 123 میلیون لیتر بنزین و 294 میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت، 50 دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.
محور فعلی مراغه - هشترود به طول 101 کیلومتر بوده که با پیچ های خطرناک از دو شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر انجام می شود، این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب می شود.
طبق آمار پلیس راه کشور، در پنج سال گذشته حدود 800 نفر دراین محور کشته و زخمی شده اند که کشته شدن شش نفر از کارکنان و معلمان بخش نظرکهریزی و چند استاد دانشگاه دراین محور از آن جمله است.
تا کنون یکهزار و 62 خودرو در این آزاد راه دچار خسارت شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:, | 13:40 | نويسنده : شهروند مراغه ای |