همزمان با چهارمین روز از هفته دولت چهار طرح عمرانی و خدماتی در مراغه به بهره برداری رسید.

 همزمان با چهارمین روز از هفته دولت چهار طرح عمرانی و خدماتی در مراغه به بهره برداری رسید.

 

 این طرح ها شامل، بهرداری از طرح گازرسانی به چهار روستا، افتتاح ساختمان گلشن زهرا (س)، بهره برداری از طرح آبیاری بارانی و طرح پرورش ماهی قزل آلا در روستای کامل آباد است که برای اجرای این طرح ها 50 میلیارد و597 میلیون ریال اعتبارهزینه شده است.
طرح گازرسانی به چهار روستای کهق، اسفستانج، سونکش و چوان سفلی با 42 میلیارد ریال اعتبار به طول 30 کیلومتر و 500 متر اجرا شده است.
با بهره برداری از این طرح میزان بهره مندی روستاییان این شهرستان از نعمت گاز به 86 درصد افزایش یافت و دراین طرح یکهزار و 213 خانوار این روستاها از خدمات شرکت گاز بهره مند شدند.
میزان شبکه گذاری گاز دراین شهرستان حدود یکهزار و 124 کیلومتر شامل 594 کیلومتر روستایی و 600 کیلومتر شهری است.
طرح پرورش ماهی قزل آلا در روستای بلوک آباد این شهرستان نیز با چهار میلیارد و900 میلیون ریال اعتبار شامل سه میلیارد ریال آورده شخصی و یک میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات بانکی احداث شده است.
این طرح در زمینی به مساحت یکهزار متر مربع با 600 متر مربع زیر بنا و ظرفیت تولید 10 تن ماهی در سال با اشتغال مستقیم سه نفر اجرا شده است.
هم اکنون دراین شهرستان دو واحد صنعتی، 15 مزرعه و 90 استخر دو منظوره پرورش ماهی وجود دارد و توان تولید سالانه آن ها حدود 820 تن انواع ماهی بوده که زمینه اشتغال 160 نفر را فراهم کرده است.
هر سال بیش از 17 درصد از ماهی قزل آلای آذربایجان شرقی دراین شهرستان تولید می شود که در سال جاری پیش بینی می شود به علت کمبود آب، میزان تولید این شهرستان 20 درصد کاهش یابد.
طرح آبیاری تحت فشار بارانی نیز با 697 میلیون ریال اعتبار شامل 397 میلیون ریال آورده شخصی و 300 میلیون ریال یارانه بلاعوض دولت به بهره برداری رسید.
این طرح در سطح شش هکتار و با دبی آب چهار لیتر در ثانیه با اشتغالزایی سه نفر به صورت مستقیم و 20 نفر غیر مستقیم اجرا شده است.
تا کنون آبیاری تحت فشار در دو هزار و 458 هکتار از باغات این شهرستان اجرا شده که یکهزار و 885 هکتار آن با استفاده از تسهیلات بلاعوض دولتی و 600 هکتار نیز به صورت خود اجرایی کشاورزان است.
طرح ساختمان گلشن زهرا (س) مراغه نیز با سه میلیارد ریال اعتبار توسط شهرداری مراغه اجرا شده که شامل محیط اداری و آمفی تئاتر است.
همزمان با بهره برداری از این طرح ها، اجرای دو طرح بلوک زایمانی بیمارستان شهید بهشتی و بازسازی مرکز بهداشتی درمانی شماره هفت شهری با اعتبارهای ملی و منابع داخلی دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه آغاز شد.
بلوک زایمانی بیمارستان شهید بهشتی مراغه با یک هزار متر مربع زیر بنا و 15 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده از محل اعتبارهای دولتی و مرکز بهداشتی درمانی شماره هفت نیز با 400 متر مربع زیر بنا و شش میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده تخریب و بازسازی می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 6 شهريور 1394برچسب:, | 13:52 | نويسنده : شهروند مراغه ای |