سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه: احداث پنج پایگاه اورژانس 115برای ارایه خدمات سریع به مردم ضروری است

سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه گفت : برای ارایه خدمات سریع تر پزشکی و امدادی به بیماران، این شهرستان نیازمند احداث پنج پایگاه اورژانس 115 است.

 

علی جنتی، روز سه شنبه درنشست مطبوعاتی با خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اینکه هم اکنون یک پایگاه اورژانس 115 دراین شهر فعال است، افزود : در سال جاری دو پایگاه به منظورکاهش زمان رسیدن پزشک بر بالین بیماران و حادثه دیدگان در این شهرستان احداث می شود.
وی اظهارکرد : سه پایگاه دیگر نیز همزمان با برنامه ششم توسعه چشم انداز20 ساله اجرا می شود که این اقدام ها با استقبال و پیگیری های این دانشکده سرعت بیشتری یافته است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه با اشاره به اینکه طبق سطح بندی سلامت کشور، مراغه تا پایان سال جاری باید 590 تخت فعال داشته باشد، گفت : تخت های فعال این شهرستان هم اکنون 234 مورد بوده که این تعداد نصف سرانه کشور است.
جنتی، کمبود تخت های فعال را ازعمده دلایل ترافیک کاری در بیمارستان های این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد : با بهره برداری از طرح بیمارستان 100 تختخوابی آموزشی پزشکی (ابن سینا) این شهرستان باری از ترافیک کاری بیمارستان ها برداشته می شود و همزمان با آن، خدمات جراحی قلب باز و آنژیو به بیماران نیز ارایه می شود.
وی گفت : در سطح بندی بیمارستان های کشور سهمیه تخت های مراغه به 700 تخت افزایش یافته و در سال جاری نیز مجوز احداث بیمارستان 350 تختخوابی جایگزین برای این شهرستان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شده است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی مراغه خاطرنشان کرد : این بیمارستان جایگزین بیمارستان 110 تختخوابی شهید بهشتی این شهرستان می شود و هم اکنون به دنبال تصویب احداث این طرح در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هستیم.
جنتی، افزود: مکان یابی این بیمارستان درزمینی به مساحت یک هکتار بین مسیر اصلی مراغه به سمت تبریز و در دیدرس جاده اصلی واقع می شود تا ارایه خدمات به بیماران سایر شهرستان ها به راحتی انجام شود.
وی از اجرای بلوک شیمی درمانی بیماران سرطانی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه خبر داد و گفت : این طرح با سه هزار متر مربع زیر بنا احداث می شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه یادآوری کرد : این طرح در سه مرحله اجرا می شود که هم اکنون یک خیر حوزه سلامت، متعهد به ساخت مرحله اول آن با یکهزار متر مربع زیر بنا شده که این عملیات به زودی آغاز می شود.
جنتی، توسعه آموزش دردانشکده را از دیگر برنامه ها مهم سال جاری عنوان کرد و افزود : طبق برنامه تدوین شده پنج ساله این دانشکده، تلاش می شود هر سال مجوز تاسیس پنج رشته تخصصی در این دانشکده اخذ و دانشجویان حوزه پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری، بهداشت و محیط جذب شوند.
وی گفت: هم اکنون این دانشکده تمامی اقدامات خود را مستقل و زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می دهد که این استقلال عامل اصلی رشد آن در راستای ارتقای خدمات بهداشتی درمانی و اثبات مراغه به عنوان قطب درمان جنوب آذربایجان شرقی است.
مجوز فعالیت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه در سال 1369 از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخذ و در سال 1391 با ادغام شبکه بهداشت و درمان و دانشکده پرستاری و مامایی به عنوان دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه تغییر یافت.
این دانشکده در سال جاری از دانشگاه علوم پزشکی تبریز جدا شد و هم اکنون به صورت مستقل زیر نظر وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی اداره می شود.
این دانشکده به عنوان یکی از مراکز مهم آموزشی این شهرستان در زمینی به مساحت 85 هکتار و با زیربنای هشت هزار و 500 متر مربع فعالیت می کند.
وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.
بیمارستان 124 تختخوابی حضرت امیرالمونین (ع) مراغه با هشت هزار متر مربع زیر بنا در زمینی به مساحت 13هزار متر مربع در سال 1380 احداث شده است.
بیمارستان 110 تختخوابی شهید بهشتی مراغه در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع در سال 1315 احداث و در سال 1348 بازسازی شده است.
احداث بیمارستان 100 تختخوابی (ابن سینا) مراغه نیز در اردیبهشت سال 87 در زمینی به مساحت 24 هزار متر مربع با 10 هزار و 955 متر مربع زیربنا در چهار طبقه آغاز شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, | 23:5 | نويسنده : شهروند مراغه ای |