بزرگترین پردیس سینمایی شمالغرب کشور در مراغه احداث می شود

 رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین مجتمع فرهنگی و پردیس سینمایی شمالغرب کشور در مراغه احداث می شود.

 

حسن میلانی، روز یکشنبه در آیین هماهنگی احداث پردیس سینمایی مراغه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پردیس در زمینی به وسعت دو هزار متر مربع با امکانات مختلف خدماتی و فرهنگی از جمله سالن سینما، هایپر مارکت فرهنگی، گالری، شهربازی و مکان های ترویج فرهنگ و هنر سبک زندگی اسلامی احداث می شود.
وی با اشاره به اینکه این پردیس در سال جاری و با مشارکت این حوزه و شهرداری مراغه اجرا می شود، اظهار کرد: این مکان تفریحی و فرهنگی در راستای سیاست های کلان کشور در راستای ارتقای زیرساخت های محتوایی، سخت افزاری و نرم افزاری این شهرستان اجرا می شود.
رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: این حوزه در راستای سیاست های کلی جهت کیفیت دهی به مباحث سخت افزاری و نرم افزاری سینماهای استان، احداث پردیس های سینمایی در تمامی شهرستان ها را در برنامه کاری خود قرار داده است.
میلانی، ادامه داد: با توجه به پتانسیل های موجود هم اکنون احداث این پردیس ها در چهار شهرستان تبریز، مراغه، مرند و سراب در اولویت کاری این حوزه بوده و احداث پردیس سینمایی قدس تبریز به 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
وی یادآوری کرد: برای اجرای پردیس سینمایی تبریز حدود 40 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که تا کنون حوزه هنری با استفاده از اعتبارهای استانی هفت میلیارد ریال آن را هزینه کرده و شهرداری کلانشهر تبریز نیز متعهد به ادامه اجرای آن شده است.
رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: احداث پردیس سینمایی فرهنگی مراغه نیز دومین طرحی است که با همکاری مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال عملیات احداث آن پس از طراحی نقشه های عمرانی آغاز می شود.
میلانی، افزود: پردیس سینمایی شهرستان های مرند با 800 متر مربع زیربنا و سراب نیز با 700 متر مربع زیربنا در مکان سینماهای قبلی این شهرستان ها احداث می شود.
وی خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت های فرهنگی این پردیس های سینمایی در قالب ارتقای سبک زندگی ایرانی و اسلامی مدنظر رهبر معظم انقلاب و برنامه توسعه دولت جمهوری اسلامی در بخش سینمایی کشور، انجام می شود.
میلانی، با بیان اینکه فعالیت این پردیس در نهایت منجر به تشدید و ارتقای محبت و گرمی کانون خانواده ها و فرهنگ شهرستان ها می شود، گفت: پردیس سینمایی و فرهنگی مراغه طی دو سال مذاکره و پیگیری به مرحله انعقاد تفاهم نامه میان حوزه هنری و مدیریت شهری رسیده است.
شهردار مراغه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از ویژگی های فرهنگی این شهر فعالیت پنج سینما در سال های گذشته بود که هم اکنون چهار مورد آن تعطیل و یک واحد نیز نیمه تعطیل است.
نادر ابراهیمی، افزود: مدیریت شهر (شهرداری و شورای اسلامی) درصدد تجمیع این واحدها و احداث پردیس سینمایی و فرهنگی این شهرستان است.
وی اظهار کرد: هم اکنون مدیریت شهری زمین احداثی آن را در زمینی به وسعت دو هزار و 250 متر مربع مکان یابی کرده که این مجتمع با هشت هزار متر مربع احداث و به بهره برداری می رسد.
شهردار مراغه گفت: مدیریت شهری هم اکنون در حال طراحی نقشه های عمرانی این مجتمع بوده و تا پایان سال جاری با واگذاری طرح به پیمانکار، اجرای آن را با همکاری حوزه هنری آذربایجان شرقی آغاز می کند.
ابراهیمی، ادامه داد: پیش بینی می شود این مجتمع دارای سه سالن نمایش و واحدهای رفاهی و خدماتی، تالار و رستوران ها، فروشگاه های فرهنگی و پارکینیگ مناسب باشد.
وی گفت: مکان یابی این مجتمع در خیابانی که مسیر گرشگری است انجام شده و عمده مجوز فعالیت آن در بخش صنعت سینما خواهد بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394برچسب:, | 16:36 | نويسنده : شهروند مراغه ای |