برداشت انگور از تاکستان های مراغه آغاز شد

 مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: کار برداشت انگور از سه هزار و 500 هکتار از تاکستان های این شهرستان آغاز شد.

 

محمد نریمانی افزود: با توجه به بروز خسارت سرمازدگی بر باغات این شهرستان طی سال زراعی جاری، پیش بینی می شود 29 هزار تن انگور از سطح تاکستان ها برداشت شود.
وی اظهار کرد: 70 درصد از محصول تولیدی این شهرستان برای کشمش، سبزه، آبمیوه و شیره انگور فرآوری و بقیه نیز به صورت تازه خوری مصرف می شود.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به اینکه بیش از 23 رقم انگور در این شهرستان تولید می شود، گفت: عمده محصول تولیدی این منطقه، کشمش بی دانه بوده که نمیه دوم مهر برداشت آن آغاز می شود.
نریمانی، ادامه داد: شاهانی، صاحبی، خلیلی، یاقوتی، یافتی، نورس، آلدرق، گلین بارماغی، عسگری، پیکامی، انواع کشمش، صاحبی، لعل و فخری و رسمی از جمله ارقام تولیدی در باغات انگور مراغه است.
وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری سرمازدگی به 20 تا 25 درصد از تاکستان های این شهرستان خسارت وارد کرده و موجب کاهش حدود 10 هزار تن تولید انگور این شهرستان شده است.
در شرایط عادی جوی هر هکتار تاکستان های این شهرستان توان تولید 13 تن انگور را دارد که با توجه به خسارت های متحمل شده شامل سرمازدگی، تگرگ ابتدای بهار و بارش باران در آخر فصل تابستان سال جاری، میانگین تولید به کمتر از 9 تن در هر هکتار رسیده است.
شهرستان مراغه بیش از 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که بیش از 21 هزار هکتار آن باغات میوه است.
این شهرستان با تولید سالانه 260 هزار تن محصولات سردرختی حدود 28 درصد از تولیدات باغی آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 20:52 | نويسنده : شهروند مراغه ای |