عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: برجام موجب بروز اختلاف در هیات حاکمه آمریکا شده است

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون مسایل جمهوری اسلامی ایران موجب بروز اختلاف نظر جدی در بین هیات حاکمه آمریکا شده است.

 

مهدی دواتگری، شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مراغه که با حضور حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، افزود: مساله برجام هم اکنون جزو مناقشه برانگیزترین مسایل مورد بحث در هیات حاکمه ایالات متحده آمریکا است.
وی اظهار کرد: این اختلاف نظر نشان دهنده تاثیر ایران در سیاست این کشور بوده و این تاثیر گذاری در دنیا با مقاومت مردم ایران حاصل شده است.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه احیای رصدخانه هم اکنون از طرح های مهم این شهرستان است، گفت: بیشتر مسوولان، احیای این اثر تاریخی ملی را به عنوان مطالبه جدی مردم این منطقه پیگیری می کنند.
دواتگری، ادامه داد: احیای این اثر تاریخی ملی علاوه بر توسعه منطقه موجب معرفی تاریخ علمی کشور در عرصه های بین المللی می شود.
ظفر محمدی، معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این آیین گفت: رصدخانه، شناسنامه و هویت تاریخی این شهرستان بوده و انتظار می رود مسوولان در سطح ملی به احیای آن توجه کنند.
حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری به منظور شرکت در کنگره بین المللی دینی و فرهنگی استاد شهریار به آذربایجان شرقی سفر کرده و قبل حضور در این کنگره در جلسه شورای اداری مراغه حضور یافته و از رصدخانه تاریخی این شهرستان بازدید کرد.
رصدخانه تاریخی مراغه متعلق به قرن هفتم هجری قمری، بزرگترین رصدخانه تاریخ جهان اسلام بوده که به دستور هلاکوخان و توسط خواجه نصیرالدین طوسی احداث شده است.
این رصدخانه که این روزها آثار کمی از آن به جا مانده است، یادگاری از دوران طلایی علم و فرهنگ ایران در دنیا به حساب می آید که در سال 657 هجری قمری بنا شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 26 شهريور 1394برچسب:, | 2:16 | نويسنده : شهروند مراغه ای |