امام جمعه مراغه: امام شناسی زمان، مهمترین پیام عاشوراست

 نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: امام شناسی زمان، مهمترین پیام عاشوراست.

 

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، روز جمعه در همایش طلایه داران تبلیغ در این شهرستان افزود: امام شناسی زمان، در هر جامعه مشخص کننده هدف حرکت آن ها بوده و یاران امام حسین (ع) با اینکه از شهادت خود در روز عاشورا باخبر بودند باز هم همپای این حضرت در قیام عاشورا حاضر و این حماسه را آفریدند.
وی اظهار کرد: اکنون نیز شناختن روحیات، آرمان ها، علم، اخلاص و افکار امام، از ضرورت های زمان بوده و اگر علما بتوانند این ویژگی ها را تبلیغ کنند بدون شک جامعه را به سمت امام شناسی سوق می دهند.
امام جمعه مراغه با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) مبنی بر اینکه علت خلقت انسان ها خدا شناسی است، یادآور شد: طبق این حدیث، معرفت الهی و خداشناسی نیازمند شناخت امام زمان خود بوده که حضرت ابا عبدالله در این حدیث به روشنی از آن یاد کرده است.
آیت الله پورمحمدی، ادامه داد: ملبغان پیشتاز نشر آرمان های اسلامی و نهضت عاشورا هستند و باید امام شناسی جامعه را در زمره اهداف خود قرار دهند.
وی گفت: محرم، فرصت مناسبی است که بتوان عمق اعتقادهای مردم را نسبت به امامت بیشتر کرد و علما باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.
آیت الله پورمحمدی، اظهار کرد: ترویج فرهنگ وقف در زمینه حمایت از حوزه های علمیه و دستگیری از نیازمندان، احیای امر به معروف و نهی از منکر و جلوگیری از شبهات دینی از موارد مهمی است که علما باید در منبرهای خود آن ها را در بین جامعه گسترش دهند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه نیز در این آیین گفت: هم اکنون 100 روحانی به مساجد این شهرستان اعزام شده اند و اعزام آنان تا چند روز آینده ادامه دارد.
حجت الاسلام علی امیری، افزود: طبق سنت های گذشته، عزاداری در مساجد و تکایای این شهرستان از سوم محرم آغاز می شود و بیشتر مساجد روستایی در این روز برای اعزام به اداره تبلیغات اسلامی مراجعه می کنند.
وی اظهار کرد: تشریح فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت عاشورایی، امر به معروف و نهی از منکر، برپایی نماز و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) مهمترین ماموریت مبلغان در این اعزام ها بوده که آنان تبلیغ خود را براساس کتاب ره توشه انجام می دهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 26 مهر 1394برچسب:, | 12:28 | نويسنده : شهروند مراغه ای |