سوگواره دانش آموزی 'احلی من العسل' در مدارس مراغه برگزار شد

 همزمان با ماه محرم و عزاداری برای سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش، سوگواره دانش آموزی 'احلی من العسل' در مدارس مراغه برگزار شد.

 

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه روز سه شنبه در این سوگواره در دبیرستان پسرانه خواستار گفت: این سوگواره سراسری دانش آموزی با هدف گرامیداشت یاد و خاطره حضرت قاسم (ع) با حضور پرشور دانش آموزان برگزار می شود.
جلیل اسلامی، افزود: قاسم ابن الحسن(ع) الگوی نیک نهادی بود که در پاسخ به ندای ولی خود با واژه (الموت احلی من العسل) به جهانیان ثابت کرد که جنگاوری در راه دین خدا محدود به سن و سال نیست و هرجا که ولی خدا درخواست یاری کرد باید از جام به عنوان گرامی ترین سرمایه خود گذشت.
وی اظهار کرد: این الگوهای تحول ساز در تاریخ اسلام، عامل تربیت و تعالی جوانان ما در دفاع مقدس شدند و با تاسی از این شهدا، حماسه های دیگری از جنس تاریخ کربلا در هشت سال در اذهان دنیا تکرار و خلق کردند.
در این مراسم، دانش آموزان دبیرستان خواستار در قالب هیات دانش آموزی منتظران موعود به صورت دسته بندی به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
احلی من العسل برگرفته از کلام حضرت قاسم (ع) در روز عاشورا بوده که در پاسخ به سوال امام حسین (ع) که می پرسند، مرگ را چگونه می بینی، می گوید: شیرین تر از عسل.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 28 مهر 1394برچسب:, | 18:22 | نويسنده : شهروند مراغه ای |