فرماندار ویژه مراغه: کاستن آسیب به کمترین میزان هدف پدافند غیرعامل است

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: افزایش اقدام های دفاعی و کاستن از آسیب به کمترین میزان آن مهمترین هدف پدافند غیر عامل است.

 

ظفر محمدی در آیین نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدرسه لقمان این شهرستان افزود: پدافند با هدف دفاع از حملات و آسیب های جنگ نظامی و حوادث انسانی و غیر انسانی انجام می شود که پدافند عامل در جنگ های نظامی و پدافند غیر عامل در خطرهای غیرنظامی کاربرد دارد.
وی اظهار کرد: پدافند غیر عامل که بیشتر مربوط به آسیب های انسانی و غیرانسانی در مناطق شهری است در راستای کاهش تهدیدهای دشمنان و حوادث غیرمترقبه در شهر به منظور حفظ امنیت عمومی اجرا می شود.
محمدی، ادامه داد: مطالعه و بررسی راهکارهای پدافند غیرعامل باید از دوران دانش آموزی در جامعه نهادینه شود و انتظار می رود نهادهای آموزشی و دانش آموزان در این مسیر با اجرای طرح های پژوهشی دانش آموزی تلاش کنند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: پدافند غیرعامل زیرساخت حیاتی و اجتناب ناپذیر جامعه کنونی است و اگر از این امر مهم غافل شویم، در مقابل تهدیدها و بحران ها آسیب پذیر می شویم.
جلیل اسلامی افزود: نهادینه شدن فرهنگ پدافند غیر عامل در مدارس با رویکرد کاهش آسیب های تهدید کننده دانش آموزان، از برنامه های مهم این اداره است.
وی اظهار کرد: باید عمق نگاه، برنامه ها، سیاست ها و اقدام ها در نظام تعلیم و تربیت به گونه ای باشد که امنیت و آرامش برای آینده سازان انقلاب اسلامی به ارمغان آورد.
هفته پدافند غیر عامل چهار تا 10 آبان بوده که با عنوان های مختلف از جمله اقتدار ملی در سایه پیشرفت علم و دانش بومی پدافند، جامعه سالم محور پایداری ملی، اقتصاد مقاومتی با همدلی و همزبانی دولت و ملت، مدیریت جهادی بسیج و مصون سازی جامعه، استاندارد سازی و مقام سازی زیر ساخت ها و سرمایه های ملی و مصون سازی سرمابه های ملی در فضای سایبری در مدارس این شهرستان برگزار می شود.
شهرستان مراغه با 43 هزار دانش آموز شامل حدود 21 هزار دانش آموز دختر و 22 هزار دانش آموز پسر است که در 500 مدرسه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 5 آبان 1394برچسب:, | 8:36 | نويسنده : شهروند مراغه ای |