بهره مندی دو هزار و 800 نونهال روستا مهدهای مراغه از غذای گرم

 سرپرست اداره بهزیستی مراغه گفت: دو هزار و 800 نونهال روستامهدهای این شهرستان در سال تحصیلی جاری از 130 وعده غذای گرم بهره مند می شوند.

 

شهین صادقی افزود: هم اکنون سه هزار و 800 نونهال در 80 روستا مهد این شهرستان مشغول فراگیری آموزش های پیش دبستانی هستند که تاکنون از این تعداد دو هزار و 800 نفر برای بهره مندی از غذای گرم شناسایی شده اند.
وی، با بیان اینکه بهبود وضع تغذیه کودکان در سن رشد، راهکار اساسی برای ارتقای سلامت و بهبود رشد فیزیکی و ذهنی پرورش کودکان زیر شش سال است، اظهار کرد: بهزیستی این شهرستان در سال تحصیلی جاری توزیع وعده های غذای گرم را در 130 روز از سال برنامه ریزی کرده تا نونهالان دارای سوء تغذیه را تحت پوشش این طرح ببرد.
صادقی، با اشاره به اینکه بر هر وعده غذایی 20 هزار ریال اعتبار در نظر گرفته شده ادامه داد: این طرح از 18 مهرماه سال جاری در روستا مهدها آغاز و تاکنون حدود 35 هزار وعده غذای گرم بین نونهالان شناسایی شده توزیع شده است.
وی گفت: این طرح با همکاری اداره بهزیستی و معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه اجرا می شود که کارشناسان این دانشکده قبل از توزیع غذای گرم، نونهالان را مورد سنجش قرار داده و کارشناسان بهزیستی جامعه هدف دچار سوء تغذیه را تحت پوشش قرار می دهند.
صادقی، یادآوری کرد: اجرای طرح تن سنجی یک هزار نونهال باقی مانده روستا مهدها نیز ادامه داشته که پس از اتمام طرح غذای گرم، مرحله دوم تن سنجی برای بررسی نتایج تغذیه نونهالان به طور مجدد انجام می شود.
گزارش های موجود در کشور حاکیست که سوء تغذیه ( به صورت کم وزنی، لاغری، کوتاهی قد) در کودکان زیر شش سال و کمبود ریز مغذی ها به ویژه ید، آهن، کلسیم، روی، ویتامین a.d.b6 در افراد جامعه به عنوان یک مشکل عمده مطرح است و کمبود ریز مغذی ها با عوارض متعدد از جمله اختلال رشد جسمی و تکامل مغزی، کاهش بهره هوشی، کاهش قدرت یادگیری، افت تحصیلی، افزایش موارد ابتلا به بیماری ها و پوکی استخوان و کاهش توانمندی ذهنی و جسمی افراد همراه است.
هم اکنون شش هزار و 10 نونهال مراغه ای، شامل سه هزار و 800 نونهال در 80 روستامهد و دو هزار و 210 نونهال در 30 مهد کودک شهری تحت نظارت بهزیستی مشغول فراگیری توانایی های قبل از مدرسه هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 5 آبان 1394برچسب:, | 8:37 | نويسنده : شهروند مراغه ای |