سیل با تخریب پایه یک پل راه ارتباطی دو روستای مراغه را بست

 جاری شدن سیل در اثر بارش های شدید روز گذشته و امروز موجب تخریب پایه پل ارتباطی روستای بهنق و بسته شدن راه ارتباطی دو روستای مراغه شد.

 

بارش باران که از روز سه شنبه گذشته در این شهرستان شروع شده و تا امروز نیز ادامه داشت موجب بسته شدن راه ارتباطی روستاهای بهنق و سهند این شهرستان شد.
براساس این گزارش ، هم اکنون نیروهای امدادی و خدماتی از جمله راه و شهرسازی، شرکت گاز و بخشداری برای رفع این مشکل به محل حادثه اعزام شده اند.
این پل به طول 10 متر و ارتفاع چهار متر بوده که گفته می شود علت تخریب آن جاری شدن سیل در اثر حفاری شرکت گاز برای عبور خط انتقال است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه روز چهارشنبه در جلسه کمیته ستاد بحران این شهرستان گفت: اگر تمامی اداره ها قبل از بروز بحران، وظایف قانونی خود را انجام دهند، چنین مسایلی کمتر رخ نمی دهد.
ظفر محمدی، برلایروبی مسیل ها و رودخانه های دایمی این شهرستان تاکید کرد و افزود: انتظار می رود نهادهای مربوطه به محض مشاهد تخریب اراضی، تصرف حریم راه ها و رودخانه در اسرع وقت اقدام های ممانعتی خود را آغاز کنند تا در آینده مشکلات ناشی از تخریب و حواشی آن، گریبان گیر دولت و مسوولان نشود.
بخشدار مرکزی مراغه نیز دراین آیین خواستار تدوین طرح احداث پل روگذر در مسیر امامزاده چکان شد و گفت: هم اکنون مردم چهار روستای واقع در این مسیر از زیر پل تردد می کنند.
حسین گل محمدی افزود: در48 ساعت گذشته بخشداری به همراه راه و شهرسازی و امور آب منطقه ای یکی از دهنه های پل چکان را برای هدایت سیلاب و دهنه دیگر پل را برای عبور و مرور مردم تخصیص داده است.
وی اظهارکرد: به علت رسوب در حاشیه رودخانه مردق نزدیک روستای کردده، نگرانی های زیادی برای 10 خانواده این روستا بوجود آمده چرا که در صورت بروز سیل دراین رودخانه، جان این افراد در خطر است.
رییس اداره راه و شهرسازی مراغه نیز دراین جلسه گفت: پل ارتباطی روستای بهنق این شهرستان به دلیل حفاری شرکت گاز برای خط انتقال و عدم بازسازی محل حفاری با بتن تخریب شده است.
ناصر حمیدی افزود: هم اکنون کارشناسان این اداره به همراه گروهی متشکل از دستگاه های خدماتی به منظور بازسازی پل اعزام شده اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 9 آبان 1394برچسب:, | 9:50 | نويسنده : شهروند مراغه ای |