رییس پلیس راه آذربایجان شرقی: 25 نفر امسال در محور مراغه - هشترود بر اثر تصادف جان باخته اند

 رییس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: 25 نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در محور مراغه - هشترود بر اثر تصادف جان باخته اند که این تعداد نسبت به سال گذشته در همین مدت یک نفر کاهش نشان می دهد.

 

سرهنگ جواد ناموران، روز پنجشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان مراغه افزود: بیشتر این تصادف ها در این محور، در طول 600 متر از سه راهی تازه کند تا پل قطار ورودی مراغه رخ داده است.
وی یادآور شد: در سال جاری هشت تصادف منجر به پنج فوتی و 18 زخمی در این طول از محور مراغه - هشترود روی داده که سال گذشته این تعداد شامل 48 تصادف منجر به فوت و جرح بود.
سرهنگ ناموران، با بیان اینکه عمده علت تصادف ها در این منطقه انحراف به چپ و راست و سرعت غیرمجاز خودروهاست، بر ساماندهی این منطقه، دو بانده کردن این مسیر و جداسازی مسیرهای رفت و برگشت تاکید کرد.
معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه نیز در این جلسه با تاکید بر ساماندهی بیشتر محور مراغه - هشترود برای کاهش آمار تصادف های منجر به فوت و جرح گفت: افزایش نیروهای ترافیکی و انجام اقدام های بازدارنده ترافیکی در این محور ضروری است.
ظفر محمدی، با انتقاد از وضعیت تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر، افزود: اغلب این تابلو ها زیر تابلوهای تبلیغاتی و درختان مخفی مانده و مدیریت شهری با وجود اقدام های مناسبی که در این زمینه انجام داده، باید نسبت به ساماندهی این تابلوها اقدام کند.
وی، با اشاره به حفاری های دستگاه های خدماتی در سطح شهر، یادآور شد: دستگاه های خدماتی باید پس از حفر معابر و خیابان ها برای اجرای طرح های خود، به طور مجدد معابر را به حالت قبلی خود بازگردانند چرا که در صورت بروز هر حادثه و اتفاقی، مسوولیت برعهده آن دستگاه خواهد بود.
محمدی، از اقدام برای اخذ مجوز ایجاد میدان پرواز مقابل فرودگاه سهند خبر داد و اظهار کرد: تاکنون نقشه های اجرایی این طرح طراحی و تدوین شده که در صورت تصویب شورای ترافیک این شهرستان و شورای ایمنی راه های استان، عملیات احداث آن آغاز می شود.
در جلسه شورای ترافیک شهرستان مراغه، احداث میدان پرواز تصویب شد و مصوبه این شورا برای اخذ مجوز احداث این میدان به شورای ایمنی راه های استان ارجاع می شود.
شهردار مراغه نیز در این جلسه گفت: مدیریت شهری در یک سال گذشته برای ساماندهی و روان سازی ترافیک شهری، اقدام به اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز، ساماندهی تردد عابران پیاده، ایمن سازی خیابان های سطح شهر و نصب علایم جدید ترافیکی کرده است.
نادر ابراهیمی، افزود: احداث خیابان یادگاران، حذف و اصلاح میدان دانش آموز و کشاورز، اصلاح امتداد بریدگی های غیر مجاز در اتوبان های امیر کبیر، درخشی و پاسداران، ایجاد پیاده رو به صورت غیر همسطح در برخی خیابان ها، خط کشی معابر، نصب و اصلاح چراغ ها و دوربین های کنترل ترافیکی در 13 میدان سطح شهر از جمله اقدام های مدیریت شهری در این راستاست.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه گفت: براساس اعلام کارشناسان پلیس راه و راهنمایی و رانندگی، علت 50 درصد تصادف ها در محور مراغه - هشترود، غیراستاندارد بودن این جاده است.
علی دلداری، با تاکید بر استاندارد سازی این محور برای کاهش آمار تصادف های جاده ای افزود: مسوولان ذیربط باید در این زمینه اقدام اساسی انجام دهند.
وی همچنین با اشاره به اینکه جلسه قبلی شورای ترافیک این شهرستان 11 ماه گذشته تشکیل شده بود، خواستار تشکیل منظم جلسات این شورا شد.
رییس اداره راه و شهرسازی مراغه نیز گفت: برای ساماندهی مسیر روستای داش آتان تا پل قطار ورودی این شهر، در سال 91 طرحی تدوین و تصویب شد که احداث پل دو دهنه راه آهن در این مسیر با 46 میلیارد ریال اعتبار جزو آن بود که تاکنون اعتباری در این خصوص تخصیص نیافته است.
ناصر حمیدی، با اشاره به اصلاح خط کشی پل دیورزم در این مسیر، افزود: براساس اظهار نظر رییس سابق پلیس راه آذربایجان شرقی، احداث گاردریل در منطقه مذکور( 600 متر از سه راهی تازه کند تا پل قطار ورودی مراغه) غیراستاندارد و حادثه آفرین است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 9 آبان 1394برچسب:, | 9:51 | نويسنده : شهروند مراغه ای |