امام جمعه مراغه: دانش آموزان بسیجی رهروان نوجوان شهید کربلا هستند

امام جمعه مراغه گفت: دانش آموزان بسیجی رهروان حضرت قاسم (ع) نوجوان شهید کربلا هستند.

 

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، روز جمعه در دیدار جامعه بسیج دانش آموزی مراغه با وی افزود: نوجوانی، مهم ترین مرحله تشکیل شخصیت و ایام زندگی یک فرد بوده و تاثیرگذاری و تاثیر پذیری از آرمان های اسلامی و انقلابی جامعه دراین دوران شکل می گیرد.
وی اظهارکرد: تبلیغ فرهنگ شهید و شهادت از وظیفه مسوولان واحدهای دانش آموزی بوده و می توانند با تبلیغ این فرهنگ آن را به گفتمان روز تبدیل کنند.
امام جمعه مراغه، ماهیت نظامی و فرهنگی بسیج را مهمترین دلیل تشکیل آن عنوان کرد و یادآور شد: در هر دو این ماهیت ها، بسیج به دنبال دفاع از کیان میهن اسلامی، جامعه و خانواده از خطرات نظامی و فرهنگی است.
آیت الله پورمحمدی، ادامه داد: روحیه ایثار و شهادت هم اکنون بین جوانان گسترش یافته و جوانان باید به سمت حفظ سنگرهای رفاهی، فرهنگی و تبلیغی جامعه سوق یابند.
فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز دراین آیین گفت: هشت آبان، سالروز شهادت شهید حسین فهمیده بوده که روز بسیج دانش آموزی نام گذاری شده تا با استفاده از این آرمان، فلسفه وجودی بسیج را بین دانش آموزان نهادینه کرد.
سرهنگ اکبر شالچی زاده افزود: بسیج دانش آموزی این شهرستان متشکل از80 واحد بسیج پسران و79 واحد بسیج خواهران بوده که بسیجیان دبستانی با عنوان بسیج امیدان ولایت، دوره اول دبیرستان به عنوان بسیجیان پویندگان ولایت و دبیرستان دوره دوم نیز به عنوان پیشگامان ولایت فعالیت می کنند.
وی اظهار کرد: هم اکنون حدود هفت هزار و 550 دانش آموز عضو واحدهای بسیج پسران و 9 هزار و 400 دانش آموز عضو واحدهای بسیج دختران هستند.
شالچی زاده ادامه داد: همچنین بین بسیج دانش آموزی پسران و دختران حدود 300 حلقه عام و خاص صالحان تشکیل شده که به صورت هفتگی و ماهانه در آن ها تشکیل جلسه می شود.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: بسیج دانش آموزی در راستای عمل به وصایای مشترک دانش آموزان بسیجی به منظور تحقق بسیج دانش آموز محور تشکیل شده است.
جلیل اسلامی افزود: تمامی برنامه های بسیج دانش آموزی این شهرستان به منظور اثرپذیری در بین دانش اموزان تدوین و اجرا می شود.
وی اظهارکرد: راهپیمایی یوم الله 13 آبان، همزمان با سراسر کشور در این شهرستان برگزار می شود که پس از اتمام این آیین، بسیجیان دختر این شهرستان در قالب 500 نفر به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.
اسلامی، ادامه داد: پنجم آذر نیز حدود 300 دانش آموز بسیجی پسر به اردوی راهیان نور اعزام می شوند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 9 آبان 1394برچسب:, | 9:51 | نويسنده : شهروند مراغه ای |