تاکید قرآن بر علم و کتابت نشانگر اهمیت کتاب و کتابخوانی است

 رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مراغه گفت: تاکید 816 بار قرآن بر علم و کتابت نشانگر اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه اسلامی بوده و ترویج این فرهنگ باید در سرلوحه برنامه های مسوولان قرار گیرد.

 

http://img7.irna.ir/1394/13940905/81854678/81854678-70330661.jpg

http://img7.irna.ir/1394/13940905/81854678/81854678-70330662.jpg

بهمن حسین نژاد، روز پنجشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی مراغه افزود: در قرآن کریم 258 بار بر مساله کتابت و 558 بار بر مساله علم تاکید شده که این تاکیدها ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: خانواده، معلمان و کودکان از مهمترین جمعیت هدف برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.
نایب رییس شورای اسلامی مراغه یادآور شد: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی است به منظور اعتلای فرهنگ این نهضت انقلابی و اسلامی، استخراج و نشر آثار شهدای انقلاب از ضرورت های جامعه است.
حسین نژاد، ادامه داد: با افزایش زیرساخت های کتابخوانی و توجه به انتشار کتاب های متعدد می توان سرانه کتابخوانی در جامعه را افزایش داد.
رییس اداره کتابخانه های عمومی مراغه نیز در این آیین، سرانه مطالعه ایران را بسیار پایین عنوان کرد و گفت: عادت ندادن فرزاندان به کتابخوانی در خانواده، معیوب بودن نظام آموزشی کشور و اولویت ندادن سازمان های فرهنگی به کتابخوانی، از جمله دلایل پایین بودن سرانه مطالعه است.
اکبر میرزایی، افزود: برای خروج از وضع موجود به سمت وضع مطلوب، باید کتاب در سبد خرید خانواده وارد شود و این امر نیازمند خرید کتاب و امانت گرفتن آن از کتابخانه های عمومی است.
وی اظهار کرد: هم اکنون کتابخانه های عمومی این شهرستان دارای 67 هزار و 987 جلد کتاب، 553 جلد کتاب چاپ سنگی و 187 نسخه خطی بوده که بیش از سه هزار و 303 عضو از آن ها استفاده می کنند.
رییس اداره کتابخانه های عمومی مراغه یادآور شد: در این کتابخانه ها بیش از سه هزار و 900 نسخه کتاب کودک و 350 نسخه کتاب ویژه روشندلان وجود دارد.
میرزایی، ادامه داد: هم اکنون طرح اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی با نام نذر کتاب آغاز شده که کتابداران در تمام کتابخانه های عمومی این شهرستان پذیرای کتاب های اهدایی مردم مراغه هستند.
وی با بیان اینکه طرح پیوند کتابخانه با خانواده برای اولین بار در مراغه اجرا شده است، گفت: در این طرح خانواده ها به عضویت در کتابخانه ها دعوت می شوند تا پیوند اعضا با کتابخانه ماندگار شود.
در این آیین از جلیل اسلامی، بهمن حسین نژاد، احمد دادرس فیاضی، ثمینه صدرکریمی و محمدرضا دیلمقانیان به عنوان اعضای انجمن کتابخانه های عمومی و شیدا صادقیان فر به عنوان کتابدار نمونه این شهرستان تجلیل شد.
همچنین از رحیم عبدالمجید باغبانی، رضا امین صحرائیان و محمد مولوی نیز به عنوان پیشکسوتان کتابخانه ها و سلمان سلیمانی امین، ریحانه هشترودی زاده، رباب فرجی هریس و مریم نهندیان به عنوان کتابخوانان نمونه تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم از منصور پورموذن، مجتهدی، خسرو باقری، نامی، علی مرادی، خلیل قلی زاده، حافظ امن زاده، حسین سلیمان پناه، شیوا ذولفقاری و محمد مشتری نیز به عنوان نویسنده، محقق و پژوهشگر، مترجم، شاعر و داستان نویسان تجلیل شد.
حجت مقدم به عنوان مجری نمونه در عرصه کتاب و کتابخوانی، مرتضی اشرفی به عنوان قاری نمونه قرآن و از اعضای بخش روشندلان کتابخانه اوحدی، سیروس علیپور عضو فعال بخش روشندلان کتابخانه اوحدی مراغه ای و حسن حسین زاده خبرنگار ایرنا و از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی و اطلاع رسانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 5 آذر 1394برچسب:, | 12:32 | نويسنده : شهروند مراغه ای |