پیاده روی حرم تا حرم همزمان با اربعین حسینی در مراغه برگزار شد

 پیاده روی خانوادگی حرم تا حرم همزمان با اربعین حسینی در مراغه برگزار شد.

 

 عزاداران مراغه روز چهارشنبه پس از قرائت زیارت اربعین در امامزاده سیدمحمد (ع) این شهرستان همراه با خانواده های خود مسیر حدود 20 کیلومتری تا امامزاده سیدابراهیم (ع) را پیاده روی کردند.
این پیاده روی به همت مجمع فاطمیون مراغه با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی به منظور همگامی جاماندگان از سفر کربلا با زائران حرم مطهر حضرت سید الشهدا (ع) برگزار شد.
در این پیاده روی زائران این شهرستان با عبور از خیابان شهید آیت آلله کاشانی و ابتدای محور مراغه - هشترود، برای زیارت مرقد نوه سوم امام موسی بن جعفر (ع) وارد جوار امامزاده سید ابراهیم (ع) این شهرستان شدند و در آن محل به عزاداری پرداختند.
در این پیاده روی اداره اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران، شهرداری، فرماندهی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون شعرا و مداحان و مجمع فاطمیون مراغه همکاری داشتند.
بقعه امامزداه سید ابراهیم(ع) در پنج کیلومتری شرق مراغه و در روستای چکان واقع شده است.
گفته ها حاکی از این است که سیدابراهیم(ع) نوه سوم امام موسی بن جعفر(ع) است که در موقع هجرت از مدینه منوره به مشهد مقدس به دست مخالفان و دشمنان امامت و ولایت به شهادت رسیده و در این مکان دفن شده است.
تاریخ کشف قبر امامزاده سید ابراهیم (ع) به بیش از 170 سال پیش برمی گردد.
در اربعین امام حسین(ع) بقعه امامزاده سید ابراهیم (ع) حال و هوای دیگری دارد به طوری که مسیر شش کیلومتری مراغه به این بقعه مسدود و تردد خودروها به سختی انجام می شود و این حضور خالصانه از اول صبح اربعین حسینی تا پاسی از شب ادامه دارد.
امامزاده های سید ابراهیم (ع)، سید محمد (ع)، بی بی هاجر (س) علی آباد و شهیدین، بقاع مبترکه و امامزاده های شاخص این شهرستان است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 12 آذر 1394برچسب:, | 10:17 | نويسنده : شهروند مراغه ای |