رییس اوقاف مراغه: وقف بهترین حسنه برای خدمت به جامعه است

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: وقف بهترین حسنه برای ماندگاری و خدمت به جامعه است.

 http://img7.irna.ir/1394/13940922/81875692/81875692-70370058.jpg

حجت الاسلام فریدون مطهری، روز یکشنبه در آیین نواختن زنگ وقف در دبیرستان فرهنگ (شهید پرکار) این شهرستان افزود: با توجه به اینکه به نیت واقف ها، سال ها توسط متولی ها عمل می شود، خانواده ها می توانند با وقف، نیت های خیرخواهانه، عمل نیک و فرهنگ اسلامی را در جامعه ماندگارکنند.
وی اظهارکرد: هم اکنون 20 مدرسه این شهرستان وقفی بوده که آموزش و پرورش و این اداره تمامی تلاش خود را برای عمل به نیت واقف ها انجام می دهند و در تمامی این مدارس دانش آموزان مشغول تحصیل هستند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه با اشاره به ثبت پنج وقف جدید در سال جاری توسط شش وقف کننده این شهرستان یادآور شد: این موقوفه ها برای تامین هزینه های مسجدها و توسعه گنجایش حسینیه های این شهرستان وقف شده است.
حجت الاسلام مطهری، با بیان اینکه این موقوفه ها به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال است، ادامه داد: هم اکنون دراین شهرستان 646 موقوفه شامل 176 مورد متصرفی، 445 مورد انتفاعی (365 مسجد و 80 حسینیه) و 25 موقوفه متولی دار(غیر متصرفی) وجود دارد.
وی گفت: این موقوفه ها دارای بیش از دوهزار رقبه بوده که عمده نیت واقف های این شهرستان در بخش های مختلف از جمله تعلیم و تعلم، صحافی کتاب های قدیمی و با ارزش، احداث مدرسه، اکرام و اطعام، خرجی زیارت زوار ائمه اطهار(ع) و عیادت از بیمارها بدون ملاقات است.
دراین آیین از نفرهای برتر قرآنی مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقه های قرآن کشوری، خادم ها و مدیرهای اجرایی و فرهنگی امامزاده سیدمحمد (ع) تجلیل شد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 22 آذر 1394برچسب:, | 16:16 | نويسنده : شهروند مراغه ای |