تهدید ۱۸ ساله برای ساکنان رودکی مراغه / یکی از اعضای شورای شهر مراغه 6 ماه می باشد که در جلسات شرکت

تهدید ۱۸ ساله برای ساکنان رودکی مراغه 

 
کوی رودکی مراغه

قرار گرفتن تیربرق‌ها در وسط خیابان جان رانندگان در کوی رودکی مراغه را تهدید می‌کند و ۱۸ سال است مسئولان وعده می‌دهند مشکل را برطرف می‌کنند ولی هم چنان این مشکل پابرجا بوده و اهالی از این موضوع از مسئولان پاسخ می‌خواهند.

کوی رودکی یکی ازاراضی شهردرای است که در انتهای خیابان 48 متری شهید دهقان مراغه قرار گرفته است. این کوی، 20 سال گذشته توسط شهرداری این شهرستان تفکیک و در اختیار خریداران قرار گرفته است و کلیه ساخت و سازهای انجام شده در این منطقه همگی از نوع ساختمان‌های جدید بوده که ساکنان این منطقه امروزه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

اهالی ساکن در این منطقه با مشکلات زیادی از بدو ساخت و ساز روبرو بوده و هم چنان حل مشکلات این اهالی در پیچ و خم وعده‌های مسئولان شهرستان قرار گرفته است.

تهدید جان مردم و رانندگان به وسیله تیر برق‌های وسط خیابان

تیر برق های این منطقه در وسط خیابان قرار گرفته است که رانندگان و اهالی ساکن را با مشکل تردد روبرو ساخته است و روزانه شاهد تصادف خودروها با این تیر برق ها هستیم.

علی صفری، معلمی که 15 سال است در این منطقه زندگی می‌کند، در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مراغه، یکی از مشکلات اساسی اهالی ساکن در این منطقه را تهدید جان مردم توسط تیر چراغ برق هایی عنوان می‌کند که در وسط خیابان قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به این که در زمان احداث ساختمان توسط اهالی جهت بهره مندی از یک خیابان خوب عقب کشی‌های لازم انجام شده است تا رفت و آمد دراین منطقه به خوبی انجام شود، گفت: این نشان از همکاری مردم ساکن این منطقه با شهرداری شهرستان است که متاسفانه در مقابل، شهرداری هیچ خدماتی به این ساکنان ارائه نمی‌دهد.

صفری افزود: روزانه شاهد تصادف خودروها با تیربرق های این خیابان هستیم و همیشه به مردم ساکن در این منطقه خسارات مالی و جانی وارد می‌شود که متاسفانه هیچ مسئولی پاسخگوی این کم کاری‌ها نبوده است.

وعده‌های مسئولان مراغه 18 ساله شد

مهدی رسولی یکی دیگر از ساکنان رودکی به خبرنگار تسنیم، گفت: یکی از مشکلات اهالی ساکن در کوی رودکی عملی نشدن وعده مسئولان این شهرستان با گذشت 18 سال است که بارها مشکلات ساکنان از طریق نامه و به صورت حضوری به مسئولان شهرداری، شورای اسلامی شهر و اداره برق شهرستان اعلام شده است ولی تا کنون با گذشت حدود 2 دهه از موضوع، هیچ اقدامی از سوی مسئولان شهرستان در این خصوص انجام نشده است.

رسولی، تصریح کرد: همه ساله در زمان انتخابات شورای شهر کاندیداهای قبلی و جدید با حضور در این منطقه اعلام می‌کردند که مشکل ساکنان را برطرف می‌کنند، اما این وعده‌ها عملی نشده است و باید مسئولان شهرستان نسبت به خسارت‌هایی که در این سال‌های گذشته برای مردم وارد شده است پاسخگو باشند.

تیربرق‌های وسط خیابان ساماندهی شوند

امیرمحمد فرزانه از ساکنان این منطقه در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به این که اداره برق باید جهت جلوگیری از هرگونه خسارت مالی و جانی به مردم ساکن در این منطقه نسبت به ساماندهی تیر برق های این منطقه اقدام کند، اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که جان مردم منطقه را تهدید می‌کند قرار گرفتن تیربرق های کوی رودکی در وسط خیابان بوده و باید اداره برق شهرستان با همکاری شهرداری هرچه سریع تر نسبت به برطرف نمودن مشکلات موجود اقدام کند.

وی با اشاره به این که بارها از طرف اهالی نامه ای به مسئولان از جمله اداره برق ارائه شده است ولی اهالی هیچ پاسخی از نامه‌ها نگرفته‌ایم.

 

 

شورای شهر مراغه در خواب زمستانی است

یکی دیگر از مسائل روز که در مراغه دارد، رواج عدم پاسخگویی اعضای شورای شهر به خبرنگاران در پیگیری مسائل مردم بوده و این نشان از عدم پاسخگویی آنها به افکار عمومی است.

جهت پیگیری مسائل و مشکلات شهر، بارها چه به صورت حضوری و غیر حضوری با اعضاء شورای شهر تماس گرفتیم ولی متاسفانه به تلفن‌های خود پاسخ ندادند.

در حال که اعضاء شورای شهر مراغه در ابتدای آغاز به کار در شورا، سیاست کاری خود را خدمت به مردم و پاسخگوئی به مشکلات مردم مراغه بود ولی این وعده در حد شعار بوده و هنوز عملی نشده است.

عضوشورای شهری که 6 ماه است در جلسه شرکت نمی‌کند

به گفته یکی از اعضای شورای شهر مراغه که خواست نامش بیان نشود، یکی از اعضای شورای شهر مراغه چند ماهی است در جلسات شرکت نمی‌کند ولی حقوق دریافت می‌کند.

بر اساس قانون، اعضاء شورای شهر حقوق را فقط می‌توانند با حضور در جلسات شورای شهر دریافت کنند این درحالی است که این عضو شورای شهر مراغه ضمن این که در جلسات شورا شرکت نمی‌کند حقوق جلسات را نیز دریافت می‌کند.

حال باید قضاوت کرد که عدم پاسخگوئی شورای شهر به مردم و وعده‌هایی که هیچ کدام عملی نمی‌شوند از کجا بوده و باید در این خصوص مسئولان عالی رتبه شهرستان نظارت کنند و برای رفع مشکلات مردن چاره اندیشی کنند.

عدم پاسخگوئی مسئولان به خبرنگاران عدم پیشرفت مراغه را در پی دارد

سخنانی که بزرگان و مسئولان در روز خبرنگار عنوان می کنند، خبرنگاران را پل ارتباطی مردم با مسئولان و دیده بانان جامعه عنوان می‌کنند ولی تا کنون این سخنان در شهرستان کاملا شعاری بوده و عمل نشده است.

در پیگیری مشکلات اهالی ساکن در منطقه رودکی به صورت حضوری بارها به دفتر کاری مسئولان مراجعه کردیم برای تنظیم مصاحبه ولی متاسفانه توفیقی حاصل نشد، از طرفی نیز بارها با تلفن همراه این مسئولان تماس گرفتیم ولی در این روش نیز با عدم پاسخگوئی مسئولان مواجه شدیم که باید با پیگیری‌های فرمانداری و اداره ارشاد شهرستان، عدم پاسخگوئی مسئولان به افکار عمومی پیگیری شود.

با وجود این اوصاف، مشکلات اهالی ساکن در کوی رودکی اراضی شهرداری مراغه باید با حضور مسئولان چاره اندیشی شود تا مشکلات نزدیک به دو دهه این ساکنین، به زودی برطرف شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 23 آذر 1394برچسب:, | 10:2 | نويسنده : شهروند مراغه ای |