امام جمعه مراغه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد

 امام جمعه مراغه و نماینده فعلی مجلس خبرگان رهبری، برای شرکت درانتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی ثبت نام کرد.

 

 ' آیت الله محمدتقی پورمحمدی '، نماینده فعلی مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری روز پنج شنبه همزمان با اولین روز آغاز ثبت نام از نامزدهای مجلس خبرگان رهبری با حضور در فرمانداری تبریز، برای حضور درانتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.
وی، در سال 1335 در روستای النجق در حومه شهرستان مرند آذربایجان شرقی چشم به جهان گشود و پس از به پایان رساندن دوره دبستان در سال 1350 تحصیلات علوم دینی را در حوزه علمیه تبریز آغاز و پس از طی بخشی از دروس مقدماتی به حوزه علمیه قم رفت.
آیت الله پورمحمدی، در قم پس از استفاده از دروس اساتید سطح به درس خارج راه یافت، و همزمان در دروس سطح و خارج به تدریس آنچه تحصیل کرده بود، پرداخت.
وی، طی سال های مبارزه امام (ره) و امت مسلمان ایران علیه نظام استبداد همواره با سیل خروشان مردم همراه بوده و مبارزه را از سنین جوانی در قم آغاز کرد و این مساله موجب دستگیری و بازجویی وی شد.
آیت الله پورمحمدی، پس از انقلاب اسلامی در جبهه های حق علیه باطل حضور مستمر و جدی داشت و سال ها مسوولیت روابط عمومی منطقه پنج و فرماندهی سپاه اردبیل را در دوران دفاع مقدس بر عهده داشت و علاوه بر ارایه خدمات پشت جبهه ، حدود 40 ماه در جبهه حضور داشت.
وی سابقه امامت جمعه جلفا و اهر، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، مدیر حوزه علمیه تبریز و امام جمعه موقت تبریز را در کارنامه خود داشته و از سال 1377 تا کنون به عنوان امام جمعه مراغه مشغول خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران است.
آیت الله محمد تقی پورمحمدی، در سال 1384 با رای مردم آذربایجان شرقی به نمایندگی مجلس خبرگان رهبری انتخاب و هم اکنون علاوه بر عضویت در این مجلس و امامت جمعه مراغه، نماینده بعثه رهبری در شمالغرب کشور، مدیر بعثه آیت الله سبحانی در عربستان سعودی، عضو هیات امنای کمیسیون حقوق بشراسلامی شمالغرب کشور، موسس و متولی مدارس علمیه مراغه و مدرس خارج فقه در حوزه علمیه مراغه است.
سیمای متقین درنهج البلاغه (شرح خطبه همام)، شرح رساله حقوق امام سجاد (ع)، گامی لرزان در پیشگاه قرآن، سیمای پر فروغ پیامبر اعظم (ص)، درس هایی از اخلاق نظری، سیری در تعداد یاران حضرت مهدی (عج)، موعود در ادیان، سفیران خورشید، وحدت جهان شمول در عصر ظهور، ویژگی های خطیب، خدمت رسانی، وظایف و رسالت های نماز جمعه و محتوی و آثار فرهنگی خطبه های نماز جمعه از جمله تالیف های وی به شمار می رود.
خطب الجمعه المنقوله عن النبی المصطفی و وصیه المرتضی که در سمینار ائمه جمعه شمالغرب کشور به عنوان اثر نمونه برگزیده شده از دیگر تالیف های وی است.
ثبت نام از نامزدهای عضویت در مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی از26 آذر تا دوم دی به مدت هفت روز انجام می شود.
اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی، اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعضی مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد، بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی با مسائل روز، معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی از شرایط عضویت در مجلس خبرگان رهبری است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 26 آذر 1394برچسب:, | 14:42 | نويسنده : شهروند مراغه ای |