دواتگری در تذکر شفاهی: هزاران تن سیب امحا شده/ کسی به فکر خرید تضمیمی محصولات کشاورزی نیست

 

 
نماینده مردم عجبشیر و مراغه در مجلس بر ضرورت از بخش کشاورزی و دامداری کشور تاکید کرد و گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.
 
هزاران تن سیب امحا شده/ کسی به فکر خرید تضمیمی محصولات کشاورزی نیست

مهدی دواتگری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 22 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی  خطاب به رئیس جمهور گفت: متاسفانه پرداخت خسارت به محصولات کشاورزی از طریق بیمه مربوطه وابسته به بانک کشاورزی علی‌رغم بازرسی‌ها و ارزیابی‌های انجام شده از ابتدای سال جاری در هیچ‌یک از نقاط کشور صورت نگرفته است. از این‌رو دولت باید در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی در جهت حمایت از کشاورزان اقدام کند.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساماندهی قیمت محصولات کشاورزی باید از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد، از این‌رو چنانچه دولت به اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارد، باید به فکر دسترنج کشاورزان باشد. نکند واردات محصولات کشاورزی، شیرین‌تر از حمایت از کشاورزان و دامداران باشد. در شرایط کنونی هزاران تن سیب زمینی و درختی امحا شده و هیچ کس به فکر خرید تضمیمی محصولات کشاورزی نیست.

وی افزود: به موجب ماده 3 قانون ساختار نظام رفاه اجتماعی، صندوق بیمه عشایر و روستاییان تشکیل و حداقل سن بازنشستگی 65 سال و حداقل مدت پرداخت حق بیمه 15 سال تعیین شد، اما مجلس نهم در جهت حمایت از این افراد حداقل پرداخت حق بیمه را به 9 سال کاهش داد، اما شورای نگهبان به خاطر بار مالی این مصوبه آن را رد کرد. از این‌رو دولت باید با تایید این مصوبه در جهت حمایت از عشایر و روستاییان اقدام کند.

دواتگری با بیان اینکه دولت باید در جهت تعیین‌تکلیف و ساماندهی موضوع از کارافتادگی روستاییان اقدام کند، تصریح کرد: در بودجه سال 94 حدود 4 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال و 5 هزار و 200 میلیارد تومان برای بخش تولید اعتبار در نظر گرفته شد، اما دولت بعد از گذشته 10 ماه هنوز هیچ اقدامی برای اشتغال و حمایت از تولید انجام نداده است./



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 23 دی 1394برچسب:, | 9:1 | نويسنده : شهروند مراغه ای |