رونق گردشگری راهکاری برای رفع مشکلات اقتصادی شهرستان مراغه
 
معاون عمرانی فرماندار ویژه مراغه گفت: رونق گردشگری در این شهرستان موجب رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی می شود.
 
نقی مسکین، در جلسه هماهنگی خدمات سفر افزود: تلاش و جدیدیت برای رفع مشکلات گردشگری این شهرستان باید در سرلوحه برنامه های کاری اداره های ذیربط قرار گیرد.

وی، با بیان اینکه رونق این صنعت مستلزم همکاری اداره ها با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، اظها کرد: وابستگی اقتصاد به صنعت نفت موجب بروز برخی از مشکلات در جامعه شده که می توان با توسعه گردشگری از این موانع عبور کرد.

معاون عمرانی فرماندار ویژه مراغه یادآور شد: ایجاد بهترین خاطره ها برای مسافران در کنار اقدام های توسعه ای گامی مثبت در توسعه گردشگری این شهرستان است.

مسکین، ادامه داد: مراغه از پتانسیل های گردشگری متعددی برخوردار بوده که می توان با معرفی آن میزان گردشگر پذیری این شهرستان را افزایش داد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه نیز در این جلسه گفت: معرفی آثار تاریخی و دیدینی این شهرستان در بین تورهای خارجی حلقه مفقوده توسعه گردشگری این منطقه بوده که اگر این مشکل با هماهنگی مدیران آژانس های گردشگری کشور مرتفع شود، گامی مثبت در توسعه منطقه برداشته می شود.

یعقوب طالبی، افزود: هم اکنون بسته های گردشگری خارجی کشور با مدت زمان 10، 12 و بالای 17 روز بوده که استان آذربایجان شرقی و شهرستان های آن در بسته های گردشگری بالای 17 روز قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در تورهای بالای 17 روز هزینه تورها افزایش می یابد، اظهار کرد: انتظار می رود مسوولان این شهرستان با ایجاد ارتباط با شرکت های فعال در خصوص تورهای خارجی حداقل یک شب اقامت توریست ها را در این شهرستان فراهم کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مراغه اظهار کرد: مقدمات جذب گردشگر در این شهرستان فراهم شده اما موفقیت در این مسیر نیازمند همکاری اداره های ذیربط است.

طالبی، مدیریت شهری را همکار صمیمی این اداره برای توسعه گردشگری این شهرستان عنوان کرد و افزود: اگر اقدام های سایر اداره ها و نهادها با برنامه های خدمات سفر یکپارچه باشد می توان طی این مسیر را هموارتر کرد.

وی از انتخاب 22 اثر صنایع دستی این شهرستان توسط هیات داوران انتخاب اثر برای نشان ملی خبر داد و گفت: در سال جاری در پی فراخوانی اثر، هنرمندان این شهرستان حدود 400 طرح خود را به این اداره ارایه کرده و در مرحله شهرستانی حدود 80 اثر برای نمایش انتخاب شد.

طالبی، افزود: با حضور هیات داوران انتخاب صنایع دستی برای اعطای نشان ملی، در این نمایشگاه حدود 22 اثر انتخاب شد تا از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای آن ها نشان ملی اعطا شود.

نمایشگاه صنایع دستی برای انتخاب آثار برای اعطای نشان ملی با عنوان 'هنر در بستر تمدن'، همزمان با هفته صنایع دستی در مراغه نیمه دوم خرداد سال جاری در موزه ایلخانی مراغه گشایش یافت.

این نمایشگاه به منظور استعدادیابی آثار برگزیده هنرمندان صنایع دستی مراغه برای حضور در نمایشگاه های بین المللی، با 80 اثر از 40 هنرمند مراغه ای به نمایش گذاشته شده که هنرمندان در 10 رشته و 17 تکنیک هنری صنایع دستی، هنر آفرینی کرده اند.

آثار این نمایشگاه در قالب حکاکی روی فلز، قلم زنی، مینیاتور و نگارگری، خط و تذهیب، معرق چوب، منبت کاری، جواهر سازی و زیورآلات سنتی، گلیم بافی مرینوس و پشمی، پولک و منجوق دوزی های الحاقی، نقاشی روی سفال و سفال سرامیک و سفال سلطان آباد ساخته شده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 23 دی 1394برچسب:, | 16:46 | نويسنده : شهروند مراغه ای |