دیوان داوری حج تشکیل شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی مسائل پیرامون حج باید پس از تشکیل دیوان داوری حج با قوت پیگیری شود.

مهدی دواتگری  در خصوص پرداخت دیه قربانیان فاجعه منا به ایران، اظهار داشت: در زمینه فاجعه منا احساس می کنم که دولت یک رفتار انفعالی از خود نشان می دهد.

نماینده مردم عجب شیر و مراغه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من انتظار دارم با عزم جدی موضوع فاجعه منا پیگیری شود، بیان کرد: آنچه که لازم داریم این است که در این زمینه با قدرت و قوت وارد شویم تا حقوق اتباع ایرانی را به خوبی پیگیری کنیم و در دستور کار دولت قرار بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روابط دیپلماتیک ایران و عربستان قطع شده است، گفت: این موضوع را می توان از طریق مراجع قضائی داخلی و محاکم عربستان این موضوع را پیگیری کنیم.

دواتگری در خصوص اینکه آیا می توان در مراجع بین المللی به موضوع پرداخت دیه فاجعه منا توسط دولت عربستان رسیدگی کرد یا خیر؟، تصریح کرد: نمی توان این موضوع را در مراجع بین المللی پیگیری کرد.

وی با تشریح پیشنهاد خود برای رسیدگی به پرداخت دیه فاجعه منا توسط دولت عربستان، ادامه داد: پیشنهاد من این است که دیوان داوری حج را مطرح کردم تا در آینده مواردی مانند فاجعه منا، تعرض به نوجوانان در فرودگاه جده  و سقوط جرثقیل را در این دیوان مورد رسیدگی قرار دهیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, | 16:41 | نويسنده : شهروند مراغه ای |