دواتگری: تصویب طرح شکایت قربانیان ۱۱سپتامبر از عربستان برای حفظ ژست حقوق بشر آمریکاست

 
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس معتقد است آمریکا هرازگاهی برای تبرئه خود درچشم جهانیان فشاری به عربستان به‌جهت رفتارهای تروریستی آن وارد می‌کند اما درپشت‌پرده به توافقات خود با این کشور پایبند است.
 
تصویب طرح شکایت قربانیان 11سپتامبر از عربستان برای حفظ ژست حقوق بشر آمریکاست

مهدی دواتگری  با بیان اینکه القاعده که مسبب حادثه تروریستی 11 سپتامبر بود، متولد عربستان است، گفت: القاعده تحت لوای عربستان و با حمایت های آمریکایی متولد شد با این حال این دو کشور همواره بر سر این فرزند نامشروع فراز و فرودهایی در روابط خود داشته اند.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تصویب طرح امکان شکایت قربانیان 11 سپتامبر از عربستان اشاره کرد و گفت: در این بین معمولا آمریکا در برهه های زمانی خاص برای حفظ ژست حمایت از حقوق بشر، فشارهایی را به عربستان وارد می کند تا از این طریق امتیاز بیشتری نیز داشته باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آمریکا همواره به دنبال تعقیب منافع خود در عرصه بین‌المللی است، بیان داشت: امروز صلاح آمریکا بر این بوده که حاکمیت این کشور اندک فشاری را به عربستان وارد کند تا بتواند خود را در چشم ملت آمریکا و جهان به لحاظ حقوق بشری تبرئه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که آمریکا در پشت صحنه توافقاتی با عربستان دارد که اجازه نمی دهد خدشه ای به روابط آنها وارد شود و همچنان این متحد خود در منطقه را حفظ خواهد کرد./



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 1 خرداد 1395برچسب:, | 5:44 | نويسنده : شهروند مراغه ای |