فرماندار مراغه:آگاه سازی اجتماعی اولویت نخست در مبارزه با مواد مخدر است

 معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: آگاه سازی اجتماعی از اثرات سوء ناشی از مصرف مواد مخدر باید در اولویت نخست برای مبارزه با پدیده خانمانسوز اعتیاد و مصرف مواد مخدر باشد.

 

ظفر محمدی، روز یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در این شهرستان افزود: انجام اقدام های پیشگیرانه باید در برنامه های این شورا قرار گیرد و دانشگاه ها و نهادهای آموزشی نیز در کنار نیروی انتظامی و دادگستری در این زمینه برنامه های جدی تدوین کنند.
وی اظهار کرد: سرآغاز بسیاری از آسیب های اجتماعی، خانوادگی و اخلاقی، مصرف مواد مخدر بوده بنابر این اگر جامعه بیشتر از گذشته از ضررهای این مواد آگاه شوند، به سمت آن کمتر گرایش پیدا می کنند.
فرماندار مراغه یادآور شد: تشکیل کمیته دانشجویی و دانش آموزی مستقل با حضور دانشگاه ها و آموزش و پرورش به منظور افزایش تاثیر کارگاه های آموزشی در بین جوانان و دانش آموزان از برنامه های این شورا در این شهرستان است.
محمدی، ادامه داد: تکمیل و راه اندازی گرمخانه معتادان و تکدی گران نیز از دیگر اولویت های این شورا در سال جاری بوده تا در انجام برنامه های نیروی انتظامی و دادگستری برای مبارزه با تکدی گران و معتادان پرخطر کمک ساز باشد.
فرمانده انتظامی مراغه نیز در این آیین گفت: در سال جاری این فرماندهی 36 متعاد تابلو و متجاهر را بر اساس ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر جمع آوری و تحویل مرکزهای ترک اعتیاد کرده است.
سرهنگ سهراب رحیم زاده، با بیان اینکه این تعداد نسبت به ظرفیت های موجود این شهرستان بیشتر است، افزود: تاسیس مرکز ترک اعتیاد ویژه اجرای ماده 16 به مرکزیت جنوب استان در مراغه لازم بوده تا ماموران این فرماندهی با سرعت عمل بیشتری نسبت به جمع آوری معتادان اقدام کنند.
احمد مجتهدی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه، نیز در این جلسه از هزینه دو میلیارد و 300 میلیون ریال برای برگزاری برنامه های آموزشی در راستای مقابله با سوء مصرف مواد مخدر از سوی این دانشکده خبر داد و گفت: این آموزش ها در قالب زیر مجموعه کارگاه های سبک زندگی اسلامی با همکاری دانشگاه ها و بسیج سازندگی برگزار می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 10 خرداد 1395برچسب:, | 6:13 | نويسنده : شهروند مراغه ای |