کتاب ارج نامه ی میرزا حسین کریمی مراغه ای رونمایی شد

 کتاب 'ارج نامه میرزا حسین کریمی مراغه ای' به نویسندگی محمدحسین قابل نژاد سردرودی رونمایی شد.

 

 

این کتاب متشمل بر پنج بخش شامل عکس ها، خاطرات و لوح های تقدیر، گلچین اشعار میرزا حسین کریمی مراغه ای، اشعار شعرا و مقاله های اساتید و صاحب نظران فرهنگ و هنر در خصوص این شاعر است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه روز جمعه در آیین رونمایی از این کتاب گفت: این کتاب با تلاش محمد حسین قابل نژاد سردرودی با هدف معرفی میرزا حسین کریمی مراغه ای نگاشته شده است.
احمد دادرس فیاضی افزود: خلاصه ای از زندگی نامه، اظهارنظرهای شخصیت های مهمی مانند رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاعران و صاحبان سبک شعر ادبیات کشور در این کتاب گردآوری شده است.
وی با بیان اینکه میرزا حسن کریمی مراغه ای در طول 85 سال زندگی خود بیش از 300 هزار بین شعر سروده است، یادآور شد: شعرهای این شاعر در دو بخش نوحه و مرثیه تقسیم بندی می شود.
میرزا حسین نسبت کریمی مراغه مشهور به میرزا حسین کریمی مراغه ای که هم اکنون نیز در قید حیات است، زاده دوازدهم مرداد 1310 شمسی در مراغه و فرزند محمدعلی ذاکر (شاعر) و تاکنون 19 جلد از کتاب های وی به چاپ رسیده و بیستمین کتاب وی نیز در حال چاپ است.
کریمی مراغه ای در اصل شاعری نوحه سراست که در مدح های وی به زندگانی 14 معصوم (ع) اشاره شده و در بخش طنز نیز از وی کتابی به نام رنگارنگ در چندین جلد به چاپ رسیده است.
کتاب ارج نامه ی حاج میرزا حسین کریمی مراغه ای با یادی از مرحوم ذاکر توسط محمدحسین قابل نژاد سردرودی توسط انتشارات تک درخت در یک هزار نسخه به چاپ رسیده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395برچسب:, | 7:2 | نويسنده : شهروند مراغه ای |