امام جمعه مراغه: شادابی و خرمی از خصوصیات اشعار کریمی مراغه ای است

 امام جمعه مراغه گفت: شادابی و خرمی از مهمترین خصوصیات شعرهای کریمی مراغه ای است.

 

آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز جمعه در آیین رونمایی از کتاب ارج نامه میرزا حسین مراغه ای در مجتمع عبدالقادر مراغی افزود: پیامبر اکرم (ص) در آموزه های الهی خود همیشه بر شعر و هنر تاکید کرده و بر این اساس نیز قرآن به آهنگ شعر به ایشان نازل شده است.
وی اظهار کرد: شعر و هنر همیشه زبان گویایی برای تاثیر گذاری در اذهان مردم مورد استفاده قرار گرفته و اکنون توجه به این هنر مورد تاکید بوده و انقلاب اسلامی بر اساس آن در فرهنگ های مختلف نفوذ کرده است.
امام جمعه مراغه با بیان اینکه کریمی مراغه ای در عمر 85 ساله خود بیش از 300 هزار بیت شعر سروده است، یادآور شد: در اشعار وی می توان نوحه و مرثیه هایی را یافت که علاوه بر مدح ائمه اطهار (ع)، فرهنگ های اجتماعی و مشکلات آن را بازگو می کند.
آیت الله پورمحمدی ادامه داد: وی در شعرهای خود با زبانی طنزگونه برخی از مشکلات جامعه را به صورت نصایح ادبی به گوش مسئولان و جوانان می رساند.
وی گفت: فرهیختگان فرهنگ، هنر و ادبیات، سرمایه های جامعه هستند که اکنون با ارج نهادن به آن ها بسیاری از مشکلات جامعه را می توان مرتفع کرد.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: کتاب از شاخه های امر به معروف و نهی از منکر بوده و دوری از آن می تواند باعث بروز بسیاری از مشکلات در جامعه باشد.
محمدحسن چمیده فر افزود: کتاب های درج شده در ارج نامه و شاعران و فرهیختگانی که در آن ها معرفی می شوند مربوط به یک شهر نبوده بلکه متعلق به تمامی آحاد جامعه ایرانی است که با نگاه های هنری و معنوی خود خبر از فرهنگ این دیار می دهند.
فرماندار مراغه نیز در این آیین گفت: اشخاصی مانند کریمی موجب عزتمندی فرهنگ و هنر جامعه شده و آن را پایه ریزی و به آیندگان منتقل می کنند.
ظفر محمدی افزود: دولت جمهوری اسلامی نیز در این خصوص تمام تلاش خود را انجام می دهد و در راستای ارج نهادن به مقام هنر و فرهنگ گام برمی دارد.
شهردار مراغه نیز در این آیین گفت: مدیریت شهری مراغه نیز به دنبال غنی سازی فرهنگ ایرانی اسلامی در منطقه بوده و در تمامی حرکت های فرهنگی پیش قدم و همگام با تلاشگران است.
نادر ابراهیمی افزود: مدیریت شهری مراغه محوریت برنامه های خود را در راستای بسترسازی برای ارتقای زمینه های فرهنگ و هنر این شهرستان قرار داده است.
کتاب ارج نامه میرزا حسین کریمی مراغه ای به نویسندگی محمدحسین قابل نژاد سردرودی رونمایی شد که مشتمل بر پنج بخش شامل عکس ها، خاطرات و لوح های تقدیر، گلچین اشعار میرزا حسین کریمی مراغه ای، اشعار شعرا و مقاله های اساتید و صاحب نظران فرهنگ و هنر در خصوص این شاعر است.
میرزا حسین نسبت کریمی مراغه مشهور به میرزا حسین کریمی مراغه ای که هم اکنون نیز در قید حیات است، زاده دوازدهم مرداد 1310 شمسی در مراغه و فرزند محمدعلی ذاکر (شاعر) بوده که تا کنون 19 جلد از کتاب های وی به چاپ رسیده و بیستمین کتاب وی نیز در حال چاپ است.
کتاب ارج نامه ی حاج میرزا حسین کریمی مراغه ای توسط انتشارات تک درخت در یک هزار نسخه به چاپ رسیده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395برچسب:, | 7:4 | نويسنده : شهروند مراغه ای |