رئیس کمیته آب های خروشان کشور: تلاش فدارسیون قایقرانی حضور در المپیک 2020 ژاپن است

رئیس کمیته آب های خروشان (قایقرانی اسلالوم) فدراسیون قایقرانی کشور گفت: تلاش فدراسیون قایقرانی و کمیته اسلالوم، تربیت ورزشکارانی برای حضور در المپیک ورزش های تابستانی ژاپن است.

 

کتایون اشرف، روز دوشنبه در حاشیه برگزاری دوره سوم کارگاه اسلالوم کشور در رودخانه صوفی چای شهرستان مراغه  افزود: در سه دوره این کارگاه، 40 ورزشکار و مربی از استان های مختلف کشور در سه شهرستان تهران، کرج و مراغه در سرفصل های مختلف آموزش دیده اند.
وی با بیان اینکه تکنیک های اسلالوم، آشنائی با گرفتن دروازه ها و حفظ تعادل (غلتیدن) در آب های خروشان، سرفصل های این کارگاه در تمامی دوره ها است، یادآور شد: دوره چهارم نیز در استان کردستان با همین مواد آموزشی به مدت شش روز برگزار می شود.
رئیس کمیته آب های خروشان (قایقرانی اسلالوم ) فدراسیون قایقرانی کشور اظهار کرد: مهم ترین هدف فدارسیون قایقرانی از برگزاری این دوره ها، شناسایی پایگاه های قایقرانی کشور و توسعه آن در تمامی نقاط می باشد که برنامه فدراسیون پس از اتمام کارگاه آموزشی، برگزاری مسابقه های قهرمانی کشور و برگزاری مجدد کارگاه آموزشی است.
اشرف، ادامه داد: تمامی ورزشکاران برای تیم های ملی از خلال برگزاری کارگاه های آموزشی و مسابقه های قهرمانی کشور انتخاب می شوند تا بتوان با ورزشکارانی حرفه ای در المپیک ورزش های تابستانی 2020 ژاپن حضور یافت تا علاوه بر قهرمان پروری در دورهای بعدی المپیک نیز شرکت کرد.
وی گفت: در این کارگاه ها تمامی آموزش ها در سطح بین المللی با هدف بومی سازی آموزش ارائه می شود و پس از پایان آن ها ورزشکاران مستعد جهت عضویت در تیم ملی انتخاب می شوند.
اشرف، افزود: ورزشکارانی که در دوره های مربیگری حضور دارند، در آموزش های ویژه سطح سنی خود شرکت می کنند و در پایان از آنان آزمون های عملی و علمی برای مربیگری گرفته می شود.
وی گفت: با تمرکز آموزش های حرفه ای در بین نوجوانان می توان ورزش اسلالوم در ایران را به سکوهای قهرمانی جهان رساند که در این ارتباط این کمیته در سال جاری علاوه بر این کارگاه، اقدام به برگزاری دوره های مختلف مربیگری و داوری بین المللی و اردوهای مستمر انتخابی تیم ملی جهت شرکت در المپیک می کند.
رئیس کمیته آب های خروشان (قایقرانی اسلالوم ) فدراسیون قایقرانی کشور، وجود دو پیست طبیعی (بالادست سد علویان) و پیست مصنوعی ( رودخانه صوفی چای) را بهترین بستر برای تقویت قهرمان در رشته ورزشی اسلالوم در مراغه عنوان و یادآوری کرد: این پیست ها نیازمند کمی تغییرات برای استاندارد سازی و احداث یک پیست آرام برای ارایه آموزش های مقدماتی است.
اشرف، افزود: دولت برای تقویت این بستر به عنوان یک نهاد تشویق کننده عمل می کند و باید مسئولان این شهرستان نیز اقدام هایی ثمر بخش برای این بستر سازی انجام دهند.
مراغه از 12 تا 17 خرداد سال جاری میزبان 30 ورزشکار زن و مرد در دوره سوم کارگاه قایقرانی اسلالوم کشور ویژه ورزشکاران و مربیان بود.
دوره های اول و دوم کارگاه قایقرانی اسلالوم کشور ویژه ورزشکاران و مربیان از اول خرداد سال جاری به ترتیب در شهرهای تهران و کرج برگزار شده است.
دوره سوم آموزش مربیگری اسلالوم آب های خروشان کشور به همت شهرداری و با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیات قایقرانی مراغه برگزار شد.
پیست قایقرانی اسلالوم مراغه به عنوان نخستین پیست طبیعی آب های خروشان کشور در سال 91 توسط مدیریت شهری مراغه در رودخانه صوفی چای این شهرستان احداث شده و تا کنون علاوه بر میزبانی اردوهای تیم ملی، دو دوره مسابقه های قهرمانی کشور در آن برگزار شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395برچسب:, | 7:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |