استاد حوزه و دانشگاه های مراغه: رمضان فرصتی برای تزکیه نفس است

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه های مراغه گفت: ماه رمضان فرصتی برای تزکیه نفس به منظور ذخیره زاد و توشه سفر آخرت بوده و باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد.

 

حجت الاسلام علی اصغر صدرکریمی، روز چهارشنبه در جمع پایوران سپاه ناحیه مراغه، افزود: اگر روزه در چشم و گوش و اعمال و رفتار انسان اثر کند باید روزه را از یاد نبرده و در ایام سال تکرار کند.
وی، با بیان اینکه انسان باید به برکت روزه بودن، متقی باشد، اظهار کرد: انسان باید در آخر ماه مبارک رمضان خود را محک کند که آیا تقوای او افزایش یافته و روزه اثری در او گذاشته یا اینکه فقط گرسنگی و تشنگی نصیب او شده است.
استاد اخلاق حوزه و دانشگاه های مراغه، تقوا را یاد خدا بودن در تمام ارتباطات و امور عنوان کرد و یادآور شد: تقوا زاد و توشه آخرت بوده و باید در تمام شئون زندگی بشر تحقق یابد.
حجت الاسلام صدرکریمی، با بیان اینکه انسان باید در تمام ارتباطات خود متقی باشد، ادامه داد: با توجه به فرمایشی از امام علی (ع) در نهج البلاغه، عمرها مانند ابرها در حرکت است پس این فرصت ها را از دست ندهید.
وی گفت: دنیا همانند کاروانسرایی است که نباید به آن دل بست و باید برای آخرت توشه جمع کرد و ماه رمضان بهترین فرصت برای این کار است.
حجت الاسلام صدرکریمی، افزود: روزه تنها عبادتی است که اخلاص در آن تحقق پیدا می کند و دو رویی و ریاکاری در آن معنی ندارد و به همین خاطر روزه مخصوص خداست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395برچسب:, | 13:3 | نويسنده : شهروند مراغه ای |