فرماندار مراغه: شهر و شخصیت شناسی باید در اولویت برنامه های اوقات فراغت قرار گیرد

 فرماندار ویژه مراغه گفت: شهر، منطقه و شخصیت شناسی باید در اولویت برنامه های اوقات فراغت قرار گیرد.

 

ظفر محمدی روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه بسیاری از مردم با شهر و منطقه خود غریبه هستند، افزود: در برنامه های اوقات فراغت باید در کنار آموزه های قرآنی، ورزشی و فرهنگی، دانش آموزان را با شهر خود و شخصیت های موفق آن در تاریخ و دوران معاصر آشنا کرد.
وی اظهار کرد: این آموزش ها باید توسط نهادهای دخیل در اوقات فراغت هر شهرستان ارائه شود تا به صورت علمی و اندیشمندانه نسبت به معرفی شخصیت های سیاسی، علمی، فرهنگی و هنری و همچنین آثار باستانی و پتانسیل های اقتصادی هر منطقه به دانش آموزان اقدام شود.
فرماندار ویژه مراغه یادآور شد: اگر اشخاص در کودکی آشنایی کاملی از منطقه خود داشته باشند علاقه مند به شناختن سایر نقاط می شوند و علاوه بر آن در آینده با توجه به علاقه خود و توانمندی های منطقه، فعالیت های اقتصادی و برنامه خود را انتخاب می کنند.
محمدی بر رعایت حال مردم در افزایش تعرفه های مدارس هیات امنایی تاکید کرد و ادامه داد: مدارس هیات امنایی به منظور حمایت از دولت ایجاد شده و انتظار می رود که در افزایش تعرفه های این مدارس شریط موجود مردم نیز در اولویت قرار گیرد.
وی گفت: حمایت مسئولان از کاروان های راهیان نور نیز اقدامی فرهنگی بوده و باید تدابیری اندیشیده شود که تاثیر منفی بر روی جامعه هدف نگذارد.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: این اداره در نظر دارد در برنامه های اوقاف فراغت دانش آموزان آمار خود را به بیش از 25 هزار نفر برساند و تاکنون 30 پایگاه برای برگزاری این دوره ها اعلام آمادگی کرده اند.
جلیل اسلامی، افزود: این دوره در دو گروه فرهنگیان و دانش آموزان برگزار می شود که برنامه های فرهنگی، ورزشی، اردوئی و بازدید از آثار باستانی این شهرستان مدنظر است.
وی گفت: شهریه مدارس هیات امنایی این شهرستان 10 تا 15 درصد افزایش یافته است و باید بر این اساس، این مدارس باید خدمات خود به دانش آموزان را نیز افزایش دهند.
وی از اعزام یک هزار و 800 دانش آموز این شهرستان در سال تحصیلی جاری به مناطق عملیاتی خبر داد و یادآور شد: این اعزام ها به دو منطقه تمرچین و جنوب کشور انجام شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395برچسب:, | 13:4 | نويسنده : شهروند مراغه ای |